Újabb levelet kapott Hoffmann Rózsa: a tanárok szerint nem volt egyeztetés Közoktatás
MTI

Újabb levelet kapott Hoffmann Rózsa: a tanárok szerint nem volt egyeztetés

Levélben fordult az oktatási államtitkárhoz a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ), amely szerint a Széll...

Pedagógus bértábla 2013

Mikor startol az életpályamodell?

Levélben fordult az oktatási államtitkárhoz a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ), amely szerint a Széll Kálmán-terv 2.0 közoktatással foglalkozó fejezeteiből aggasztó kép rajzolódik ki a pedagógus életpályamodell bevezetését illetően. Hogyan alakítja át a felsőoktatást a Széll Kálmán-terv 2.0? Összefoglalónkat itt olvashatjátok el.

A PDSZ honlapján közzétett dokumentumban hivatkoznak arra, hogy a nemzeti köznevelési törvény 2013. szeptember 1-jét jelöli meg a projekt kezdési időpontjaként. A terv szerint ez csak akkor igaz, ha a makrogazdasági és költségvetési feltételek ezt megalapozzák, azaz nem tartják elképzelhetetlennek ennek elhalasztását. "Ha a körülmények nem adottak, vizsgálandó a 2014. januártól történő bevezetés lehetősége" - idézték, feltéve a kérdést: történt-e ebben a kérdésben bármilyen szinten egyeztetés. Arra is kíváncsi a PDSZ, hogy ebben az esetben csúszik-e a pedagógusok munkaidejének átalakítása is. 

A levélben kitértek arra, hogy a tervben új fogalomként jelenik meg a Nemzeti Pedagógus Kar, amelynek minden pedagógus tagja lesz. Kifogásolják ugyanakkor, hogy nem ismert előttük ennek tartalma, feladata, szerepe, az ezzel járó jogok és kötelességek, hiszen erről eddig nem esett szó. 

A PDSZ - mint írják - meglehetősen furcsának tartja, hogy a közoktatás meghatározó kérdéseiről a nemzetgazdasági miniszter által ismertetett tervből értesülnek, és választ várnak kérdéseikre a szakállamtitkártól, Hoffmann Rózsától.

Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár kedden az m1 Ma reggel című műsorban azt mondta, ragaszkodik ahhoz, hogy a pedagógus életpályamodell jövő szeptemberben lépjen hatályba.

Hoffmann Rózsa szerint a terv erre vonatkozó passzusa egy "bizonytalan megfogalmazás, egy esélylatolgatás". Mint kiemelte: a Széll Kálmán-terv nem azt írja, hogy kitolják a pedagógus-életpálya bevezetését, hanem azt, hogy ha makrogazdasági mutatók nagyon negatívan alakulnának, akkor "esetleg megfontolandó" hogy 2014. január elsejétől vezessék azt be. Az államtitkár ezt viszont nem tartja jó megoldásnak, mivel a modell bevezetése nem csak a magasabb fizetést, hanem egy másfajta munkaszervezést is jelent, amelyet tanév közben nem lehet meglépni. A kettőnek egyszerre kell indulnia, szeptember elsejétől - szögezte le.

Hoffmann Rózsa azt mondta, ennek érdekében mindent megtesz, továbbá bízik abban, hogy nem omlik össze a gazdaság és a 2013-ra számolt nem százmilliárdos, hanem egy nagyságrenddel kevesebb milliárd forintot igénylő többletet az ország képes lesz előteremteni. Ugyanis - mint fogalmazott - "sok-sok évtizedes adósságot kell pótolni", de ehhez megvan az eltökéltség a kormányban is.

A kormány hétfőn elküldte Brüsszelbe a Széll Kálmán-terv 2.0 programját, amelynek része a konvergenciaprogram és a Nemzeti Reform Program. A terv oktatási fejezete kiemelt célként fogalmazza meg a műszaki és természettudományi képesítések arányának jelentős növelését. Továbbá kitér arra is, hogy 2013-tól új képzési formaként jelenik meg a felsőoktatási szakképzés, amely fontos szerepet játszhat abban, hogy 2020-ig a vállalt célok irányába növeljék a felsőfokú végzettségűek arányát.

Hány percet telefonozhat, tabletezhet egy gyerek naponta? Campus life Kurucz Tünde

Hány percet telefonozhat, tabletezhet egy gyerek naponta?

Milyen hosszú távú következménye lehet, ha egy kisgyerek túl sokat van az online térben? Mikor lehet okoseszközt adni először a gyerek kezébe? Hogyan lehet kimozdítani a legkisebbeket a való világba? Dr. Konok Verával, az Alfa Generáció Labor vezetőjével és társalapítójával beszélgettünk.