Életveszélyes "játék" terjed az általános iskolákban Közoktatás
Eduline

Életveszélyes "játék" terjed az általános iskolákban

Övvel, törölközővel fojtogatják egymást, műanyag zacskót húznak a másik fejére – az életveszélyes hóbortnak egyre több...

Övvel, törölközővel fojtogatják egymást, műanyag zacskót húznak a másik fejére – az életveszélyes hóbortnak egyre több iskolás hódol az Egyesült Államokban. Egy friss tanulmány szerint 16 diákból egy már "kipróbálta" a fojtogatást.

Több tucat diák halt bele a veszélyes játékba az elmúlt évtizedekben

Egy tizenkét éves diák nemrég eszméletét vesztette, amikor egyik osztálytársa tornaóra után viccből egy szatyrot húzott a fejére – számolt be a Huffington Post.

„Nem kaptam levegőt, és hiába próbáltam kiszabadulni, nem tudtam. Hirtelen elsötétült a világ, és elájultam” – mesélte Assante Pettus, a dél-karolinai York Hillben lévő York Preparatory Academy tanulója.

Az adatok szerint 1995 és 2007 között összesen 82 diák halt meg az Egyesült Államokban a durva játék miatt, amely most újra virágkorát éli. A diákok a kábítószer hatásához hasonlítják az oxigénhiányos állapotot, ezért egyre többen próbálják ki. Egy tízéves wisconsini fiú tavaly úgy fulladt meg, hogy a függönyt csavart a nyaka köré.

„Fojtogatás közben megszűnik az agy oxigénellátása, és ha sokáig fennmarad ez az állapot, maradandó károsodást vagy halált okozhat” – magyarázta Thomas Andre igazságügyi orvosszakértő. Planking, balconing, batmanning – a diákok között terjedő életveszélyes őrületekről itt olvashatsz bővebben.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.