2011. november. 14. 16:31 Eduline Utolsó frissítés: 2011. november. 14. 16:29 Közoktatás

Újabb Pokorni-féle fricska Hoffmann Rózsának - kemény ütközet lesz a parlamentben

„Isten ments, hogy a törvényt a jelen formájában fogadja el a Ház” – így értékelte a közoktatási törvény tervezetét...

„Isten ments, hogy a törvényt a jelen formájában fogadja el a Ház” – így értékelte a közoktatási törvény tervezetét Pósán László, az oktatási bizottság fideszes alelnöke a testület hétfői ülésén, amelyen általános vitára alkalmasnak találták a koncepciót, adta hírül az fn24.hu.

Hoffmann Rózsa Pósánnak azt válaszolta, mivel a jogszabálytervezetet a kormány terjesztette be, egy ilyen mondat felér azzal, hogy „Isten ments, hogy ez a kormány legyen hatalmon”. Pokorni Zoltán ekkor arra szólította fel az oktatási államtitkárt, hogy „ne fenyegesse a kormánypárti képviselőket”, és azt is leszögezte, ő kizárólag a miniszterelnök iránti lojalitása miatt szavaz arra, hogy kerüljön a parlament elé a közoktatási tervezet.

Pokorni hozzátette: reméli, hogy azokat a pontokat, amelyeket másfél év alatt nem tudtak tisztázni a KDNP-s államtitkársággal, a következő másfél hétben esetleg sikerül. A jogszabály – kerettörvény jellege miatt – több fontos kérdést nem tisztáz, ez pedig csak akkor lenne elfogadható, ha „meglenne az oktatási államtitkárság felé a kellő bizalom, hogy az alacsonyabb szintű jogszabályokkal megnyugtató módon rendezi ezeket a kérdéseket”.

„A fórumok hangulata ne tévesszen meg senkit” – utalt Pokorni arra, hogy Hoffmann Rózsa leginkább az országos turnéján tapasztaltakat szokta felhozni terve szakmai támogatottságának bizonyítékaként.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.