Furcsa számolási módszerre tanítják a diákokat: íme, a példák Közoktatás
Eduline

Furcsa számolási módszerre tanítják a diákokat: íme, a példák

Kiverte a biztosítékot az amerikai szülőknél az az új számolási módszer, amellyel az általános iskolásokat tanítják az oktatási intézmények.

Az új módszer már évtizedekkel ezelőtt elkezdett terjedni, de csak most került az érdeklődés középpontjába - cikkünket itt olvashatjátok el. A módszer célja az, hogy a diákok ne csupán begyakorolják a különféle matematikai műveleteket, hanem értsék is a helyiérték szerepét, a számok viszonyát.

Például ne azt tanulják meg, hogy ha egy számot tízzel szoroznak meg, akkor a szám végére oda kell írni egy nullát, hanem értsék meg, hogyan lesz a 3-szor 10-ből 30. A módszer első ránézésre elég furcsa - íme, néhány példa.

Már megjelentek az interneten azok a videók, amelyek elmagyarázzák a módszer lényegét.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Van olyan magyar egyetem, ahol a hallgatók csupán 5%-a juthat kollégiumhoz Felsőoktatás Palotás Zsuzsanna

Van olyan magyar egyetem, ahol a hallgatók csupán 5%-a juthat kollégiumhoz

Évről évre nő a lakhatási krízis az egyetemeken: elöregedett kollégiumok, kihasználatlan szobák és emelkedő albérletárak nehezítik a hallgatók helyzetét. A minőségből és a privátszférából egyre kevesebben hajlandók engedni, sokan inkább drága albérletbe költöznek, hogy elkerüljék a zsúfolt, gyakran lepusztult kollégiumi szobákat.