Úgy tűnik, a magyar gyerekek imádják a virtuális valóságot tanórákon Közoktatás
Eduline

Úgy tűnik, a magyar gyerekek imádják a virtuális valóságot tanórákon

A Hipersuli program keretében próbálták ki a diákok a virtuális valóság órákon történő alkalmazását, és elég jó véleménnyel voltak róla.

A Telenor programjában (amiről bővebben itt olvashattok) a törökbálinti Bálint Major Általános Iskola és Középiskola hipersulis diákjai próbálhatták ki a virtuális valóság szemüvegeket.

A tanáruk főleg földrajzi, történelmi és biológiai témák esetén alkalmazta a diákokkal a VR-t. Lemerültek a tenger mélyére, illetve ókori római helyszíneket látogattak meg virtuálisan.

A diákok több mint 70 százaléka az iskolában próbálta ki először, mit tud egy VR szemüveg, de így is 97,5 százalékuk mondta azt, szívesen használná a tanórákon a továbbiakban is a technológiát.

A gyerekek nagyjából fele bele tudta élni magát a virtuális világba, de tudta, hogy közben egy osztályteremben ül, másik felük azonban arról számolt be, elvesztette kapcsolatát a valósággal. Ennek ellenére az utóbbi csoport is pozitív élményként számolt be a kísérleti órákról - összegezte az eredményeket a Telenor.

A diákok beszámolói szerint 17,5 százalék félt a kísérlet közben, 10 százalékuk pedig szédült.

Felvételi 2025: így alakultak a ponthatárok a legnépszerűbb alapszakokon az elmúlt három évben Érettségi-felvételi Székács Linda

Felvételi 2025: így alakultak a ponthatárok a legnépszerűbb alapszakokon az elmúlt három évben

Vannak szakok, ahol nagyjából minden évben ugyanannyi a ponthatár, míg máshol egyik évről a másikra drasztikusan megugrott, vagy éppen visszaesett a bejutáshoz szükséges pontszám. Összeszedtük, hogy a 2025-ben legtöbb jelentkezőt vonzó alap- és osztatlan képzéseken hogyan alakultak a ponthatárok az elmúlt években.