Hét dolog, amit megtanulunk az iskolában - de soha nem vesszük hasznát Közoktatás
Eduline

Hét dolog, amit megtanulunk az iskolában - de soha nem vesszük hasznát

A Buzzfeed összegyűjtött tizennyolc olyan dolgot, amit mindenki megtanult az iskolában, de felnőttként nem sok...

A Buzzfeed összegyűjtött tizennyolc olyan dolgot, amit mindenki megtanult az iskolában, de felnőttként nem sok hasznát vette. Elolvastuk és kiegészítettük a listát.

1. Babot csíráztatni. Pedig ennek akár még hasznát is vehetnénk, de viszonylag ritkán látunk neki a csíráztatásnak. Persze van, ahol kifejezetten hasznos ez a tudás.

2. A Pitagorasz-tétel. Hacsak nem vagyunk megszállott matematikusok, felnőttként viszonylag ritkán alkalmazzuk.

3. Uganda, Belize vagy Barbados gazdaságföldrajza, különös tekintettel az ipar alakulására. Pedig a földrajz jó dolog, de biztos, hogy ilyen részleteket is át kell venni? Furcsa számolási módszerre tanítják a diákokat: íme a példák.

4. A WordArt vagy a Comenius Logo használata. A WordArt már kifejezetten ciki, és arra sincs nagy szükség, hogy ComLogóval házikót rajzolgassunk. Ugyanez a helyzet a Pascallal - ugye mindenki emlékszik még rá?

5. Hogyan jósoljunk
papírból hajtogatott sótartóval:

6. Hogyan írjunk szavakat a számológépbe. Ugye mindenki kipróbálta, hogy a 0,7734-et fejjel lefelé hellónak lehet olvasni? A 10 legidegesítőbb mondat, amit egy diáknak mondhatsz.

7. Hogyan idézzük vissza szóról szóra, amit a tanár "leadott" az órán. A munkaerőpiacon sokkal inkább kreativitásra, kitartásra és szorgalomra lesz szükségünk.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.