Mindennapos testnevelés: még a miniszter sem látta a felmérést Közoktatás
Eduline

Mindennapos testnevelés: még a miniszter sem látta a felmérést

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) elől is titkolja a mindennapos testnevelés bevezetéséről készített...

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) elől is titkolja a mindennapos testnevelés bevezetéséről készített felmérést a Miniszterelnökség - írja a Hír24. Az Emmi a mindennapos testnevelésről szóló jelentését így saját - 50 százaléknál alacsonyabb visszaküldési arányt produkáló – felmérése, a Magyar Testnevelő Tanárok Országos Egyesületének testnevelők körében végzett vizsgálata, illetve a Magyarországi Szülők Országos Egyesületének felmérése alapján készítette.

A kötelező mindennapos testnevelést szeptemberben az 1., 5. és a 9. évfolyamon vezették be. A Balog Zoltán emberierőforrás-miniszter és Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár által is láttamozott minisztériumi jelentés szerint a legnagyobb problémát a tornatermek, sportpályák és felszerelések hiánya okozza, a felmenő rendszerű bevezetés során pedig komolyabb problémák is mutatkoznak majd az infrastruktúra és a pedagógusellátás területén.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.