Tévedett az iskola, öngyilkos lett a diák Közoktatás
MTI

Tévedett az iskola, öngyilkos lett a diák

Beismerte felelősségét egy japán általános iskola egyik diákjának a halálában, aki öngyilkos lett, miután elutasították középiskolai felvételét, mert iskolája tévesen azt állította róla, hogy bolti lopáson érték - számolt be csütörtökön a japán sajtó.

A 15 éves fiú tavaly december 8-án végzett magával, miután az intézmény tájékoztatta, hogy nem állítanak ki róla ajánlást választott középiskolájának, mert kartonjában az szerepelt, hogy az iskolában töltött első évében lopott egy élelmiszerboltból. Ez az információ később tévesnek bizonyult.

A Hirosima prefektúrában fekvő Fucsu város általános iskolája elismerte felelősségét: Hirosi Szakamoto iskolaigazgató és több tisztségviselő egy csütörtökön megjelent jelentésben azt írta, hogy a tanárok rosszul kezelték a birtokukban lévő információt és nem szenteltek elég figyelmet a fiúnak.

Kapcsolódó cikkek

Rengetegen lesznej öngyilkosok a Szilícium-völgyben

Felháborító módon beszélt az öngyilkos diákról a vonat vezetője

Nem figyelt az iskola a nehéz sorsú diákra, aki véget vetett életének

A bűncselekményt nem a 15 éves diák követte el, hanem egy másik iskolatársa, véletlenül mégis az ő neve került be az iskola elektronikus adminisztrációs rendszerébe. Habár 2013 októberében papíron javították a hibát, a számítógépes rendszerbe a javítást már nem vezették át. Tanára ez alapján vonta később felelősségre a fiút, aki az oktató állítása szerint "nem tagadta egyértelműen" a történteket.

A japán oktatási minisztérium csütörtökön felállított egy bizottságot, hogy kivizsgálják a történteket.

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.