Senkinek nem tesz jót a házi feladat - íme a bizonyíték Közoktatás
Eduline

Senkinek nem tesz jót a házi feladat - íme a bizonyíték

Ausztrál kutatók szerint a házi feladat nemhogy nem javít, hanem egyenesen ront a diákok iskolai teljesítményén.

Történelem atlasz

Árt a teljesítménynek a házi feladat, ha túl sok van belőle

Ausztrál kutatók szerint a házi feladat nemhogy nem javít, hanem egyenesen ront a diákok iskolai teljesítményén. Az adatok azt mutatják, hogy minél többet magol egy diák esténként, annál rosszabb tanulmányi eredményt produkál – adta hírül a Huffington Post.

„A felmérésünkből kiderül, hogy azokban az országokban, ahol a tanulók átlagosan több időt töltenek a házi feladat megírásával, alacsonyabb pontszámot érnek el a nemzetközi teszteken, így például a PISA-felmérésen is” – ismertette az eredményt Richard Walker, a Sydney University pszichológusa, aki szerint az egyes országokon belül is kimutatható ez a tendencia.

A kutatók szerint nem helyes minden napra többórányi leckét feladni a diákoknak, a kis mennyiségű feladattal azonban nincs gond – vagyis senki sem reménykedhet abban, hogy megússza az otthoni magolást. „Heti néhány óra lecke még elfogadható, ettől a mennyiségtől nem változik az iskolai teljesítmény” – magyarázta Richard Walker. Kukába dobná a házi feladatot a brit oktatási miniszter – összefoglalónkat itt olvashatod.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.