Taroltak a magyar diákok a nemzetközi versenyen: négy érmet szereztek kémiából Közoktatás
MTI

Taroltak a magyar diákok a nemzetközi versenyen: négy érmet szereztek kémiából

Három ezüstéremmel és egy bronzéremmel térhetnek haza a magyar versenyzők a 46. Nemzetközi Kémia Diákolimpiáról (IChO), amelyet idén Hanoiban rendeztek július 20. és 29. között.

Ezüstéremmel jutalmazták Borsik Gábort, a budapesti ELTE Apáczai Csere János Gimnázium tanulóját, Angyal Pétert, székesfehérvári Ciszterci Szent István Gimnázium diákját és a budapesti ELTE Radnóti Miklós Gimnáziumban tanuló Forman Ferencet. Bronzérmet kapott Sütő Péter, a fővárosi Szent István Gimnázium diákja. 

A versenyen 75 ország csaknem 300 diákja vett részt. Országonként négy diák indulhat. Bár a nemzetek között nincs verseny, a becslések szerint Hanoiban a 75-ből a huszadik hely környékén végezhetett a magyar csapat - közölte Magyarfalvi Gábor, a kémia diákolimpiai program koordinátora.

A magyar csapat kéthetes szigorú válogatóját és előkészítőjét az ELTE Kémiai Intézete szervezte az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatásával. A résztvevőket a tanulmányi versenyek legjobbjai közül válogatták ki. A vetélkedőn a középiskolás tananyagra épülő elméleti és gyakorlati feladatokat kellett megoldani. 

A Nemzetközi Kémiai Diákolimpiát évente rendezik meg. Aranyérmet az összes versenyző 10 százaléka szerez, ezüst-, illetve bronzérmet kap a diákok 20, illetve 30 százaléka - tájékoztat az olimpia.chem.elte.hu honlap. Magyarország alapító tagként 1968 óta megszakítás nélkül vesz részt ezen a versenyen. Mára a diákolimpia az egyik legtöbb országot mozgató kémiai rendezvény lett.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.