Megjelent az iskolai tankönyvellátás rendjéről szóló miniszteri rendelet tervezete a kormány.hu-n.
Megjelent az iskolai tankönyvellátás rendjéről szóló miniszteri rendelet tervezete a kormány.hu-n. A minisztériumi előterjesztésben az áll: a köznevelési törvény rendelkezik arról, hogy 2013. szeptember 1-jétől az elsőtől a nyolcadik évfolyamig, továbbá a nemzetiségi nevelés-oktatásban és a gyógypedagógiai nevelés-oktatásban az állam biztosítja az ingyenes tankönyveket. A térítésmentes tankönyvellátást első alkalommal a 2013/2014. tanévben az első évfolyamra beiratkozott tanulók számára, ezt követően felmenő rendszerben kell biztosítani.
A tankönyvtörvény 2011 novemberében történt módosítása létrehozza és a 2013/2014-es tanévtől kezdődően bevezeti a tankönyvforgalmazás új rendszerét. Az országos tankönyvellátás biztosítása a tankönyvtörvény módosítása szerint állami közérdekű feladat, amelyet az állam a Könyvtárellátó Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaságon keresztül lát el.
Ennek megfelelően rögzítenék, hogy a tankönyvellátás egységesítésével kizárólag oktatási-szakmai szempontok alapján történjen a tankönyvek kiválasztása és megrendelése, illetve, hogy a tankönyvbeszerzés átláthatósága növekedjen, továbbá csökkenjenek a szülők, valamint a költségvetés számára a tankönyvellátással járó kiadások.
A javaslat indoklásában kitértek arra is, hogy 2013. szeptember elsején az iskolák első, ötödik és kilencedik évfolyamán bevezetendő kerettantervi szabályozást követően új tankönyvek kifejlesztésére kerülhet sor. Ezt a miniszter a tankönyvtörvény 2012 júliusában történt módosítása szerint oly módon ösztönözheti, hogy a Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek alapján nyilvános pályázati eljárást hirdethet közismereti tankönyvek megírására, elkészítésére.
Az oktatási államtitkárság fontos célkitűzése, hogy a 2013. szeptember elsején az iskolák első, ötödik és a kilencedik évfolyamán bevezetendő új kerettantervi szabályozással összhangban a tankönyvellátást szabályozó új rendelettel előmozdítsa a jelenleg kevéssé alkalmazott tartós tankönyvek kiadásának és iskolai használatának növekedését.