Tankönyvbotrányok: az államtitkár szerint "politikai célú hecckampány" zajlik Közoktatás
MTI

Tankönyvbotrányok: az államtitkár szerint "politikai célú hecckampány" zajlik

Politikai célú hecckampány a tankönyvek tartalma körüli botránykeltés - mondta újságírói kérdésre a köznevelésért felelős államtitkár csütörtökön Tatabányán, ahol a tanévkezdés tapasztalatairól tartott sajtótájékoztatót.

"Ez egy olyan öncélú és politikai célokat szolgáló hecckampány, amelyben konkrétan az ellenzék a gyerekeket és a szülőket használja fel, amikor egyébként a tankönyvellátás megvalósulása nyugodt ütemben zajlott" - tette hozzá Czunyiné Bertalan Judit.

A tankönyvek tartalmában kifogásolt részeket az államtitkár kiragadott példáknak nevezte, kijelentve: "egyetlen egy tankönyv sem volt az elmúlt ötven évben ideológiamentes, egyetlen egy tankönyv sem volt olyannyira kifogásolhatatlan, ami nem tartalmazott volna direkt dolgokat".

A politikus elmondta, véleménye szerint a tankönyveknek értékek mellett kell a tudáshoz eljuttatni a gyereket, majd hozzátette, a tankönyvek kifogásolt részeiről szakmai állásfoglalást kel kérni, "de nem gondolom, hogy ezek a tankönyvek úgy kerültek volna a piacra, hogy nem látta volna őket szakember"- fogalmazott.

Az államtitkár ismertette, hogy a minden megyét érintő körútjának tapasztalatai alapján előkészíti a megyeközponti tankerületek megerősítésének tervét. Ezek a tankerületek a kormányhivatalokkal együttműködve közvetítő szerepet töltenének be a járási és a központi oktatásirányítás között.

Czunyiné Bertalan Judit hozzátette, a jövőben mentesítik az igazgatókat a Klebelsberg Intézményfenntartó Központnak (Klik) való folyamatos adatszolgáltatástól, a feladatot a tanügyigazgatás szervei látják majd el.

"A tanév indítása minden megyében, minden iskolában nyugodt körülmények között folyt. A tankönyvek rendben eljutottak az iskolába, minden iskolában megfelelő számú pedagógussal, a megfelelő eszközökkel indult a tanév" mondta el a az Emberi Erőforrások Minisztériuma köznevelésért felelős államtitkára.