Visszavágott az államtitkárnak a Tanítanék: "vitának helye sem lehetett" Közoktatás
Eduline

Visszavágott az államtitkárnak a Tanítanék: "vitának helye sem lehetett"

Hét pontban foglalta össze a legszükségesebb oktatási változásokat a Tanítanék Mozgalom, amely az oktatási államtitkár egyik tanévindító üzenetére - Palkovics László szerint vitathatatlanul jó irányt határoztak meg az oktatás átalakítására - is reagált.

Palkovics László szerint a kormány 7 évvel ezelőtt vitathatatlanul jó irányt határozott meg az oktatás átalakítására. Hogy ezzel kapcsolatban vitának helye sem lehetett, abban igaza van az államtitkárnak, hiszen azok, akik állítását komolyan szerették volna vitatni, alkalmat sem kaptak rá” - írja Facebookon közzétett jegyzetében a Tanítanék Mozgalom.

Hozzáteszik: egy új kormánynak, „ha hatékonyabb, humánusabb, kevésbé szegregált és demokratikusabb működésű oktatási rendszert szeretne, már megalakulása után lehetősége van olyan döntéseket hoznia, amelyek nem a „vitathatatlan” irányba mutatnak, hanem már a 2018/2019-es tanévben érzékelhető javulást hoznak, s egyben egy hosszútávú fejlődési pálya kezdőlépései lehetnek”.

A szervezet hét pontban foglalta össze a legszükségesebb változtatásokat, fontosnak tartják egy önálló, minden iskolatípusért felelős oktatási minisztérium létrehozását, a tanulói terhek csökkentését, az óraszámok felülvizsgálatát és a kötelező egész napos iskola megszüntetését, a szakgimnazisták kötelező szakmai érettségi vizsgájának eltörlését.

Borzasztó körforgás: keményen beolvasott az oktatáspolitikusoknak egy diák a Facebookon

Egy nap alatt majdnem kilencezren lájkolták és háromezren osztották meg annak a középiskolásnak a Facebook-posztját, aki az Oktatási Hivatalnak címzett levelében arra panaszkodik, a rengeteg tanóra, az ingázás és a tanulás miatt sem sportolásra, sem a barátaira, sem szórakozásra nem jut ideje. "Minden egyes nap egy borzasztó körforgás" - írja.

„A tankötelezettség korhatárát vissza kell állítani! Ugyanakkor ki kell dolgozni, hogy a mintegy százezer, szakképzettség nélkül az oktatási rendszerből kiesett tizennyolc év alatti fiatal hogyan tehető érdekeltté tanulmányai folytatásában, legalább a középfokú végzettség megszerzésében” - írják, hozzátéve: meg kell nyitni a tankönyvpiacot, vissza kell adni az iskolaigazgatóknak a munkáltatói jogokat, módosítani kell az oktatási költségvetést.

Kitérnek arra is, hogy a pedagógusoknak és a pedagógiai munkát segítő dolgozóknak bérfelzárkóztatási programot kell indítani, „hogy értékállóvá tett fizetésük mielőbb elérje legalább az értelmiségi jövedelmek átlagát”.

Odacsapott a szakszervezeteknek a Klik-elnök: szerinte ők kérték a differenciált béremelést

"Vannak olyan intézményvezetők, akik úgy döntöttek, hogy élnek a lehetőséggel, és honorálni kívánják a többletmunkát" - mondta a pedagógusok komoly tiltakozást kiváltó differenciált béremeléséről Solti Péter, a Klebelsberg Központ elnöke, aki szerint a szakszervezetek javaslatára tették differenciálhatóvá a béremelés utolsó lépcsőjét.