Tanárok vs diákok: ismerősök a Facebookon? Közoktatás
Eduline

Tanárok vs diákok: ismerősök a Facebookon?

Több érdekes vita is kirobbant, és/vagy folyik folyamatosan arról, hogy mi is a helye az iskolában a Facebooknak.

Több érdekes vita is kirobbant, és/vagy folyik folyamatosan arról, hogy mi is a helye az iskolában a Facebooknak. Arra gondoltam, hogy én szívesen megkérdezném a gyerekeket arról, hogy milyen ajánlásokat, ha úgy tetszik, 'közlekedési szabályokat' fogalmaznának meg a Facebook oktatási felhasználásáról, illetve a a tanár-diák kapcsolatról. És láss csodát, egy csomó érdekesség kiderült - olvasható a Tanárblogon.

Néhány vélemény: "Inkább a diák jelölje a tanárát. Ha bejelöl egy tanár, illik visszajelölni. Tanárt kérdezés/beleegyezés nélkül nem jelölünk meg képen, bejegyzésben.  Nem zargatni iskolai teenndőkkel az adatlapján. A tanár ne ellenőrizze a diákot, hol van, mit csinál. Az nem az ő dolga, hanem a szülőké". Mit gondolnak a diákok a facebookos tanár-diák kapcsolatról? A teljes bejegyzést a Tanárblogon olvashatjátok el.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.