Tanári fizetések: mit értékelnek a minősítési eljáráson? Közoktatás
Eduline

Tanári fizetések: mit értékelnek a minősítési eljáráson?

Április 30-ig jelentkezhetnek a tanárok a 2016-os minősítési eljárásra: mitől függ, hogy magasabb fizetési fokozatba léphetnek-e? Íme, a részletek.

Múlt héten nyilvánosságra hozták a 2016-os minősítési eljárás részleteit: jövőre összesen 30 ezren vehetnek részt benne. A jelentkezési határidő április 30., a pedagógus-portfóliót pedig november 30-ig kell összeállítaniuk és feltölteniük a tanároknak.

A pedagógus-életpályamodellt 2013. szeptember elsején vezették be: akkor minden, legalább kétéves szakmai tapasztalattal rendelkező tanár a - Gyakornok után - legalacsonyabb kategóriába, a Pedagógus I.-be került. A gyakornoki idő lejárta után, illetve a magasabb fizetési fokozathoz minősítési eljáráson kell részt venni: a részleteket itt találjátok.

A minősítési eljárás során az összeredmény 50 százalékát a portfólió, illetve a portfólióvédés értékelése adja. 20 százalékban számít a munkakör részét képező foglalkozás, tanóra megtartása, a pedagógus által vezetett foglalkozás értékelése, ennek hiányában a munkakör ellátása során keletkezett dokumentum elemzése. Az eredmény 30 százaléka az intézményi önértékelés pedagógusra vonatkozó részeiből, az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés során látogatott foglalkozások tapasztalatából - ha azok a munkakör részét képezik -, illetve az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés összegző értékeléséből tevődik össze.

A Mesterpedagógus, illetve a Kutatótanár fokozatba kerülésért indított minősítési eljárás során emellett a portfólió értékelésénél számít  az abban bemutatott szakértői, szaktanácsadói, intézményvezetői tevékenység, tehetséggondozás, felzárkóztatás területén nyújtott tevékenység, pedagógiai-módszertani fejlesztésben való részvétel, akkreditált jó gyakorlat, illetve kutatás-fejlesztési tevékenység is. A pedagógusok számára készült útmutatót itt találjátok.

A portfólió a tanár munkáját bemutató dokumentumgyűjtemény: része többek között az önéletrajz, a szakmai életút értékelése, tematikus tervek és csoportprofilok is. A Gyakornok kategóriában lévő pedagógusok portfóliójáról itt olvashattok, a többi kategóriába való bekerüléshez szükséges portfólióról pedig itt találjátok cikkünket.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely Érettségi-felvételi Kurucz Tünde

Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely

Mínusz 3128 – ennyivel csökkent az állami ösztöndíjas képzések száma a 2025-ös pótfelvételin. Ez összességében mintegy 36 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. Ennek ellenére vannak olyan egyetemek, melyek kifejezetten jól jártak, de arra is akad példa, ahol kereken ezer férőhellyel kevesebb állami ösztöndíjas helyet hirdettek meg a pótfelvételin.