Siralmas adatok: a szülők többsége szerint a diákokat magolásra kényszeríti az oktatási rendszer Közoktatás
Eduline

Siralmas adatok: a szülők többsége szerint a diákokat magolásra kényszeríti az oktatási rendszer

A szülők nagy többsége úgy látja, hogy a gyermekük legtöbbször vagy kifejezetten sokszor magol anélkül, hogy a lényegi összefüggéseket megértené - többek között ez derül ki a Szülői Hang közösség felméréséből.

Korábban már mi is írtunk néhány részeredményről, most pedig újabb eredmények derültek ki. Gyakori panasz, hogy az iskola a gyerekekkel csupán bemagoltatja az anyagot a lényegi összefüggések megértése nélkül. A diákok a számonkérés után a bemagolt ismereteket gyorsan elfelejtik, és így az oktatás igen kevéssé hatékony - írja közleményében a Szülői Hang Közösség. A szülők nagy többsége (58,9%) úgy látja, hogy a gyermekük legtöbbször vagy kifejezetten sokszor magol anélkül, hogy a lényegi összefüggéseket megértené.

Magolás helyett sokkal szívesebben látnának olyan kreatív pedagógiai módszereket, amelyek a diákok készségeit fejlesztik, hiszen ezek azok, amelyekből hosszú távon is profitálhatnak. Ilyen készségfejlesztő módszer lehet például az önálló, kreatív feladatok kidolgozása, a projektmunka vagy a csapatmunka. Csupán a szülők 13,7%-a számolt be arról, hogy gyakran alkalmaznak az iskolákban készségfejlesztésre irányuló módszereket, holott ez lenne a kívánatos - derül ki a felmérésből.

A mindennapos testnevelés elutasításra talált a szülők között, mindössze 10,8% ért egyet a kormány által bevezetett rendszerrel. A kötelező hit- illetve erkölcstan bevezetését a szülők 77,3%-a ellenzi. 

Szomorú eredmények: kizsigereli a diákokat, de semmi örömöt nem ad az iskola

Elégedetlenek a szülők a magyar oktatási rendszerrel, a Szülői Hang Közösség online konzultációján részt vevők zöme szerint a diákok tényleg túlterheltek, sem sportra, sem játékra nincs idejük az iskola miatt. A szülők 82,9 százaléka szerint a gyerekek annyira túlterheltek, hogy nem jut elegendő idejük a játékra, sportra, családi és szabadidős programra.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.