Újabb magyar diák ért el hihetetlen sikert: aranyérem a kínai innovációs versenyen Közoktatás
Eduline

Újabb magyar diák ért el hihetetlen sikert: aranyérem a kínai innovációs versenyen

Egy 16 éves magyar diák, Szegedi Melinda aranyérmet szerzett a 32. Kínai Ifjúsági Tudományos és Technológiai Innovációs Versenyen.

A Magyar Innovációs Szövetség közleményéből kiderül: Szegedi Melinda a budapesti Berzsenyi Dániel Gimnázium diákja, a 26. Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Versenyen második helyezést szerzett, így jutott ki a világversenyre. 

A „China Adolescent Science & Technology Innovation Contest” elnevezésű versenyt 1985 óta minden évben megrendezik más-más kínai városban. Évente több mint 500 diák kvalifikálhatja magát Kínából, Hong Kongból és Makaóról, de külföldi diákok is jelentkezhetnek, az idén több mint 20 országból majdnem százan vettek részt a versenyen.

A kínai innovációs versenyen a nemzetközi projekteket is díjjakkal jutalmazzák. A magyar versenyző az „E-fásli: Peltier-elven alapuló termoelektromos hűtőrendszer” című pályamunkájával, ami egy hűtésre és fűtésre egyaránt alkalmas, különböző testtájakra feltehető eszköz, az aranyérmet nyerte el.

Magyar diák szerzett aranyérmet a matekolimpián

Egy kaposvári és egy miskolci diák aranyat nyert a Nemzetközi Matematikai Diákolimpián. A kaposvári Táncsics Mihály Gimnázium frissen végzett tanulója, Borbényi Márton, a Riói Nemzetközi Matematikai Diákolimpián vett részt a magyar csapattal, ahol egyéni aranyérmet szerzett. Szintén aranyat kapott a miskolci Földes Ferenc Gimnázium tanulója, Gáspár Attila.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.