Hallgat az államtitkár: száz napja nem válaszol a tanárok levelére Közoktatás
Eduline

Hallgat az államtitkár: száz napja nem válaszol a tanárok levelére

Száz nappal ezelőtt küldött levelet Czunyiné Bertalan Judit köznevelési államtitkárnak a Magyartanárok Egyesülete (ME) és a Történelemtanárok Egylete (TTE). Azt kérték, hogy kezdjenek szakmai párbeszéet az új, állami tankönyvekről. Az államtitkár azóta sem válaszolt nekik - írja a Népszabadság.

Még mindig nem válaszolt a köznevelési államtitkár a a Magyartanárok Egyesületének és a Történelemtanárok Egyletének száz nappal ezelőtt küldött levelére, amelyben egyeztetést kértek az új, állami tankönyvekről. Czunyiné Bertalan Judit korábban az ellenzék által mozgatott "öncélú és politikai célokat szolgáló hecckampánynak” nevezte a tankönyvekkel kapcsolatos észrevételeket - írja a nol.hu.

A 2014/2015-ös tanévtől az iskolák az alapszabály szerint tantárgyként és évfolyamonként csak két, a központi tankönyvjegyzékben szereplő tankönyv közül választhatnak. Az újonnan fejlesztett "kísérleti" tankönyvek és a többi, a listán szereplő kötet körül több botrány is kirobbant az utóbbi hónapokban: a hetedikes irodalomtankönyv például a "Nyugat-imádatról" ír, de van olyan kiadvány is, amely a lányokat buzdítja szőrtelenítésre, a kilencedikes matekkönyv pedig hemzseg a hibáktól. A tankönyvekről szóló összes cikkünket itt találjátok.

Miklósi László, a Történelemtanárok Egyleténel elnöke elmondta: a levél hivatalos megkeresés volt, a tankönyvek megbízhatósága pedig tömegeket érint, ezért az államtitkárnak válaszolnia kellett volna. Arató László, a Magyartanárok Egyesületének elnöke szerint azokat csak a szakmai viták lefolytatása után lehetne az iskolákban használni. A két szervezet Aáry Tamás Lajos oktatási ombudsmanhoz fordul.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.