Színészeknek kellene fellépniük az irodalomórákon? Közoktatás
MTI

Színészeknek kellene fellépniük az irodalomórákon?

Ben Kingsley szerint színészeknek kellene előadniuk Shakespeare műveit az iskolákban, mert így jobban megértenék a...

Ben Kingsley szerint színészeknek kellene előadniuk Shakespeare műveit az iskolákban, mert így jobban megértenék a gyerekek a drámaíró darabjait, mintha csak olvasnák. Az Oscar- és Bafta-díjas színész egyúttal arra biztatta a brit iskolákat: adjanak esélyt a nebulóknak, hogy az előadásokon keresztül megszeressék Shakespeare-t - olvasható a The Daily Telegraph brit napilap honlapján.

Kingsley, aki 15 éven át volt a Királyi Shakespeare Társulat tagja, úgy vélekedett: a jó előadás életre kelti a történeteket, és felébreszti a tanulók érdeklődését a legnagyobb brit szerző iránt. 

A színész felidézte, hogy miután elhagyta a társulatot, de még nem forgatta le az 1982-ben készült Gandhi című filmet, maga is egy csapat Shakespeare-színésszel járta az amerikai iskolákat. Az osztálytermekben adtak elő jeleneteket a szerző színműveiből. "A diákok a homlokukra csaptak, és azt mondták: hú, tehát ezt akarta mondani!" - mesélte. 

A 69 éves filmsztár hangsúlyozta, hogy igenis szükség van a gyerekek érdeklődésének felkeltésére, ugyanakkor megfelelő feltételeket is biztosítani kell hozzá. Az elmúlt héten egy sor kimagasló brit színész, köztük Michael Gambon és Zoe Wannamaker vallott arról, milyen nehéz volt megküzdenie Shakespeare prózájával. A Downton Abbey tévésorozatból ismert Jullian Fellowes pedig kijelentette, hogy Shakespeare megértéséhez külön tanulmányokra lenne szükségük az embereknek. Kingsley viszont úgy fogalmazott: "nagyon kell vigyáznunk arra, nehogy a múltba száműzzük, és idejétmúlt szerzőként kezeljük Shakespeare-t".

A pedagógusképzésekre felvettek mindössze 19 százaléka férfi – így alakult az idei felvételi nemek szerinti eloszlása Felsőoktatás Gál Luca

A pedagógusképzésekre felvettek mindössze 19 százaléka férfi – így alakult az idei felvételi nemek szerinti eloszlása

Idén is látványos különbségek rajzolódnak ki a felvételi statisztikákban: van olyan képzési terület, ahol a felvett hallgatók több mint 80 százaléka férfi, de olyan is akad, ahol pedig a nők vannak döntő többségben. Összeszedtük, mely képzési területek a leginkább „fiúsak” és melyek a leginkább „lányosak”, és azt is, hol sikerült közel kiegyenlített arányt hozni.