Videó: rappelve küldik vizsgázni a diákokat Közoktatás
Eduline

Videó: rappelve küldik vizsgázni a diákokat

Meglepő videóklipet készített a St.

Meglepő videóklipet készített a St. Louis-i Jennings High School tanári kara: rappelve mesélik el tanítványaiknak, miért is jó nekik, ha jelentkeznek az év végi központi vizsgákra. Az akció elérte a célját: több diák a videó hatására döntött úgy, mégis részt vesz a megmérettetésen – számolt be a Huffingon Post.

Részlet a nem mindennapi videóból

A felvétel elkészítésére azután szánták el magukat a pedagógusok, hogy a gimnáziumban évről évre egyre kevesebb diák jelentkezett a központi állami felmérésre. Miután semmilyen rábeszélés nem hatott, a tanárok úgy döntöttek, hogy egy teljesen más szemszögből, a diákok nyelvén próbálják meg elmagyarázni a vizsga előnyeit.

Körülbelül egy tucat tanár jött össze a forgatás kedvéért. A négyperces klip szövegét saját maguk írták, és a vizsgák jelentőségére igyekeznek felhívni a figyelmet. A tesztek egyébként a 2008-ban indult Missouri Assessment Program részét képezik, amely során azt rögzítik, milyen eredménnyel zártak a tanulók a kurzusokon, és milyen hatékonysággal tanítanak az oktatók.

A videó a hónap elején debütált, és óriási ováció követte. Mint a kilencszáz diák állva ünnepelte a tanárokat, és többen megígérték, hogy jelentkeznek a vizsgákra, pedig korábban hallani sem akartak róla. Rappelve mondják fel a tananyagot egy amerikai iskola diákjai – a furcsa módszerről itt láthatsz videót.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.