Pokorni szerint az Erő sötét oldalára visz az oktatás vitája Közoktatás
Eduline

Pokorni szerint az Erő sötét oldalára visz az oktatás vitája

Nem is tudom, hogy két Darth Vader közül melyiknek drukkoljak - mondta Pokorni Zoltán egykori oktatási miniszter egy szakmai konferencián Budapesten, utalva a kormány és a tiltakozók vitájára. A jól működő iskoláknak kitartást kívánt.

A kormánypárt egykori oktatási minisztere - jelenleg a főváros XII. kerületének polgármestere - szerint a '70-es és '80-as évek "jól bevált" oktatási rendszere felé mozdult el a kormány, amit nem tartott helyesnek a Gyermekek Háza iskola alapításának 25 évfordulóján tartott konferencián - írja a hvg.hu. Úgy látja, hogy a tiltakozók is inkább visszafelé tekintenek, olyan elemeket akarnak visszahozni, amelyek az 2013-as nagy átalakítások előtt működtek.

Nem is tudom, hogy két Darth Vader közül melyiknek drukkoljak.

- fogalmazott Pokorni.

Egy szemléletváltást üdvözölne a tudásalapú társadalom irányába, hogy ne a tananyagot tanulják be, hanem a tanultak alapján képesek legyenek végigvinni egy projektet, hogy az éltre készüljenek fel.

A jelenlévő szakemberekkel közösen úgy látja, hogy az iskolák egymástól tudnának gyorsan és hatékonyan új módszereket tanulni, hogy miként érdemes tanítani a gyerekeket - erre jó hálózatnak tartaná az állami ihletésű Nemzeti Pedagógus Kart. Utóbbiban már nem volt széleskörű az egyetértés, Lénárd Sándor oktatáskutató szerint akkor lesz bátorsága és lehetősége lépni a fejlődés irányába a tanárnak, ha erre teret és önállóságot kap.

Pokorni úgy véli, hogy egy-két, helyben kialakult jó ötletet a kormány kötelezővé tette, ilyen lett az iskolai önkéntes szociális munka is. A házigazda Gyermekek Háza iskolának is azt üzente, hogy "tartsanak ki", ugyanis a kormány egységesítő törekvése elnyomhatja a jó helyi gyakorlatokat és értékeket, a politikus szerint ezeket kell kimenteni.

Nyelvvizsga, nyelvi érettségi: melyik éri meg jobban? Nyelvtanulás Kurucz Tünde

Nyelvvizsga, nyelvi érettségi: melyik éri meg jobban?

Évről évre több ezerrel csökken a nyelvvizsgázók száma, mert a diploma megszerzésének már nem kötelező feltétele. Ugyanakkor a felvételin az intézményi pontoknál akár 50-70 pluszpontot is érhet a nyelvtudás, de ebben a tekintetben óriási különbségek lehetnek az egyetemek, a karok és a szakok között.