Palkovics: újragondolnák az egész napos iskolát Közoktatás
eduline/mti

Palkovics: újragondolnák az egész napos iskolát

Többek között erről is beszélt az oktatási államtitkár egy konferencián.

Az oktatási államtitkár a Liga szakszervezetek szakmai konferenciáján szólalt fel.

A Nemzeti tanterv átalakításáról szólva elmondta: fontos, hogy az átmeneteket jól kezeljék az óvodából az iskolába, majd iskolán belül, stabil alapkészségeket alakítsanak ki, a természettudományokat pedig életkorhoz illesztve kell megújítani. Nem kell mindent a tanórán megoldani - mondta, s lehetőségként felvetette az iskolai idő meghosszabbítását táborokon keresztül. Felülvizsgálhatják a tanítási szünetek elosztását, újragondolnák az egésznapos iskolát - közölte.

Palkovics László arról is beszélt, hogy bevezethetik a jövőben a természettudományos kompetencia-mérést, és hogy a kormány 45 milliárd forintot fordít az elkövetkező időszakban iskolai informatikai fejlesztésekre.

Palkovics László a sajtóban megjelent hírekre reagálva jelezte: a kormány nem döntött sem a kilenc évfolyamos iskoláról, sem a középiskolai felvételik átalakításáról. Tájékoztatót hallgatott meg a kabinet csupán, ezek olyan kérdések, amelyek szakmai vitáját az elkövetkező időszakban folytatják majd le - közölte.
Kompetenciamérés 2025: javuló eredmények, vidéki fölény, óriási különbség a fiúk és lányok között szövegértésben Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: javuló eredmények, vidéki fölény, óriási különbség a fiúk és lányok között szövegértésben

Megérkeztek a 2025-ös országos kompetenciamérés szövegértési eredményei, és a számok több szempontból is beszédesek. A magyar diákok teljesítménye összességében javult a tavalyihoz képest. Ugyanakkor a nemek közötti különbségek továbbra is fennállnak: a lányok minden évfolyamon jobban teljesítettek szövegértésből, mint a fiúk. Ráadásul Budapestet több évfolyamon is lekörözte számos vármegye.