Oktatási államtitkár így még nem kezdett interjút.
Palkovics László oktatási államtitkár irányítása alatt működő oktatási rendszer több mint másfél millió diák és hallgató minőségi oktatásáért felel. Hétfőn a hvg.hu-n megjelent interjúban a tragikus PISA-eredmények okairól beszélve erősen indított:
hvg.hu: Az oktatási kerekasztal már tárgyalta, a kormány hamarosan tárgyalja az államtitkárság PISA-felmérésről készült jelentését. Mire jutottak: ki, vagy mi volt felelős a gyatra eredményekért?
P. L.: Félretenném már ezt a felelősségkérdést. PISA-sokk helyett inkább arról kellene beszélni, hogy mit lehet tenni, hogy a jövőben javuljanak a mérés eredményei. Szerencsés módon éppen zajlik a Nemzeti alaptanterv koncepciójának kidolgozása, ennél nyilván figyelembe vesszük a PISA-mérés tapasztalatait.
A jövőbe mutató gondolkodásról nem lehet egy rossz szót szólni, azonban az, hogy a felelősség kérdése ennyire elhanyagolható lenne, az már igencsak sajátos megközelítés, még ha csak három és fél éve tanulnak a II. Orbán-kormány alaptanterve szerint a diákok.
A feltárt problémák azonban jobban érdekelték a portált, így Palkovics végül elmondta, hogy javítani kell a jó és méltányos oktatáshoz való hozzáférésen. Az eredmények azt mutatják, hogy a szegényebb családból származó diákok húzták le inkább a magyar átlagot. Szerinte ezekben a családokban "nem a tanulás az első".
Érdemes az interjú más részleteire is figylni, Nahalka István oktatáskutató megtette:
Ha Palkovics László korábbi kijelentéseire vagy kíváncsi, akkor less bele az Eduline-nal készült interjújába is:
Palkovics: Jobb lett volna, ha a tantárgy ki van dolgozva
Ősztől a szakgimnáziumot megkezdők számára eljöhet a vendéghallgatói ingázás ideje, ha később más tárgyból szeretnének érettségit tenni- derül ki Palkovics László oktatási államtitkárral készült interjúból. Az összevont, új természettudományos tárgy kidolgozása a tanárok feladata lesz. Az államtitkár egyértelmű sikerekről beszélt az oktatás finanszírozása kapcsán, úgy véli, hogy a jövőbeli működésben sem lesz hiány.