Siralmas eredményt értek el a magyar diákok Közoktatás
Eduline

Siralmas eredményt értek el a magyar diákok

Megjelent a 2012-es PISA-jelentésnek egy újabb kötete, amelyben a 15 éves diákok kreatív problémamegoldó készségeit értékelték. Magyarország az átlageredmények alapján a 44-es listán a 33. helyen végzett - olvasható az OECD honlapján.

A kedden megjelent újabb OECD-jelentés azt részletezi, hogyan teljesítettek 44 ország diákjai a problémamegoldás terén. A felmérés alapját a mindennapi problémákat szimuláló számítógépes teszt adta - kiderült például, hogyan boldogulnának például a termosztát beállításával vagy a legrövidebb útvonal megtervezésével.

A szingapúri, koreai, japán és kínai diákok teljesítettek legjobban, Közép-Európából Csehország szerepelt legjobban. Az OECD-országok átlagteljesítménye 500 pont volt, ehhez képest Magyarország 459-et ért el, ezzel a 44 ország közül a 32. helyre került (az utolsó ország, Kolumbia 399 pontot szerzett). Közvetlenül megelőz minket Szlovákia, Lengyelország, Szlovénia, Szerbia és Horvátország - tehát a 407 pontot elért Montenegró kivételével az egész régió.

Az OECD-országokban átlagosan 8 százalék azoknak a diákoknak az aránya, akik csak korlátozottan tudják felismerni a problémákat, és ha szembesülnek is azokkal, akkor sem képesek köztes célokat felállítani vagy előre tervezni. Az ő arányuk Magyarországon körülbelül kétszer ennyi.

"A mai 15 éves diákok szegényes problémamegoldása a jövő felnőtteinek fő munkakeresési gondja lesz" - mondta el Andreas Schleicher, az OECD oktatási igazgatója, és hozzátette, hogy a politikai döntéshozóknak és a tanároknak át kell alakítaniuk az oktatási rendszert.

A PISA-felmérésről szóló összefoglalónkat itt olvashatjátok el.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.