Ötéves koruktól tanulnak programozni a brit diákok Közoktatás
MTI

Ötéves koruktól tanulnak programozni a brit diákok

A brit kormány kötelezővé tette, hogy az Egyesült Királyság tanintézményeiben ötéves koruktól programozásra tanítsák a gyerekeket. Az ágazat a szigetországban is dinamikusan fejlődik, azonban kevés a képzett szakember.

A brit általános iskolákban a gyerekeknek szóló informatikaoktatás keretében egyszerű animációkon keresztül vezetik be a diákokat a számítógépes programozásba.

Az Egyesült Királyságban az informatikai szektor egy különösen dinamikusan fejlődő ágazat az elektronikus kereskedelemtől kezdve a robotikán át egészen a virtuális játékokig. A Tech City nevű szervezet felmérése szerint az informatika a szigetország gazdasági növekedéséhez öt százalékkal járul hozzá.

Más fejlett országokhoz hasonlóan azonban Nagy-Britanniában is hiány mutatkozik megfelelően képzett informatikai szakemberekből. A GfK gazdaságkutató intézet egyik felmérése szerint 2013-ban az ágazat vezetőinek 45 százaléka vélte úgy, hogy a szakképzett alkalmazottak hiánya jelenti számukra a legnagyobb kihívást. Magyarországon majdnem tízezer betöltetlen informatikai állás van: erről itt olvashattok.

"A XXI. században a számítógépes programozás nem pusztán jövedelmező többlet-tudást, hanem nélkülözhetetlen ismereteket jelent" - vélte George Osborne brit pénzügyminiszter tavaly. Nagy-Britannia ennek szellemében új oktatási programot vezetett be az iskolai számítástechnika-oktatás megújítására. A programozás és a számítógépek működésének megértése áll a tananyag középpontjában, míg korábban inkább a szövegszerkesztés és a táblázatkezelés kapott hangsúlyt.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.