Még csak 10-12 évesek, de már százmilliókat keresnek egy-egy jó ötlettel Közoktatás
Eduline

Még csak 10-12 évesek, de már százmilliókat keresnek egy-egy jó ötlettel

Tizenegy-tizenkét éves korukban az internetről tanulták meg, hogyan programozzanak, alkalmazásaikkal pedig már most szépen keresnek, pedig még nem is nagykorúak. Öt fiatal appfejlesztőt mutatunk be, köztük a világ legfiatalabb milliárdosát.

Az ausztrál származású, Londonban élő Nick D'Aloisio 16 éves korában alkotta meg a Summly nevű appot, amely 2012-ben a legjobb iPhone-alkalmazás díját nyerte el. Az alkalmazás egy algoritmus segítségével több száz híroldal cikkeit foglalja össze röviden. Az alkalmazást tavaly 30 millió dollárért (körülbelül 7 milliárd forintért) vette meg a Yahoo, ezzel D'Aloisio lett a világ legfiatalabb olyan milliárdosa, aki nem szüleitől örökölte vagyonát.

Micheal Sayman 12 éves korában kezdett programozni, ehhez az interneten talált leírásokat használta. 13 évesen rukkolt elő első alkalmazásával, a legnépszerűbb játéka a 4Snaps: a játékos kap egy szót, majd négy fotót készít, a másik játékosnak pedig ezek alapján kell kitalálnia, mi volt az eredeti szó. A fiúnak a Facebook gyakornoki lehetőséget is felajánlott. Négy számtech tipp az egyetemi évek átvészeléséhez.

A most 15 éves Thomas Suarez négy éve mutatta be első alkalmazását. Suarez is önállóan tanulta meg a programozást, majd az iPhone-ra tervezett Bustin Jieber nevű játékával aratott nagy sikert - ebben Justin Bieber előbukkanó fejét kell kalapáccsal eltalálni. Ahhoz, hogy a játékot árulhassa, a szüleitől kért 99 dolláros kezdőtőkét. Ma már saját cége van, és programozó szakköröket tart.

A Suarezzel egyidős, szingapúri Lim Ding Wen 9 éves korában került reflektorfénybe, akkor készítette el a Doodle Kids nevű rajzolóprogramot. Az alkalmazást először asztali gépre programozta, és a testvérének szánta, majd később iPhone-ra és Androidra is elkészítette - az alkalmazást eddig 880 ezren töltötték le.

Lim Ding Wen 2009-ben

Jelenleg a 8 éves Zora Ball a világ legfiatalabb programozója: a Vampire Diamonds nevű játékot egy 12-16 éveseknek szánt felületen készítette el, és a Pennsylvania Egyetemen tartott Bootstrap kiállításon mutatták be tavaly.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Kiderült, hány elsősnek kellett idén évet ismételnie Közoktatás Kurucz Tünde

Kiderült, hány elsősnek kellett idén évet ismételnie

Még mindig toronymagasan elsőben a legnagyobb az évismétlők aránya – derült ki az Oktatási Hivatal szerkesztőségünk részére megküldött adataiból, ugyanis az elmúlt tanév végén százból továbbra is mintegy öt olyan gyerek volt, akiknek idén újra kell járniuk az első osztályt. Rajtuk kívül ötödikben és hetedikben is magas volt a bukási arány.