Országgyűlési tudósítás: Gimnáziumi keretszámok és az oktatás minőségének csökkenése Közoktatás
eduline/mti

Országgyűlési tudósítás: Gimnáziumi keretszámok és az oktatás minőségének csökkenése

Az Országgyűlés hétfői ülésén a gimnáziumi keretszámok csökkentése és a magatartási zavarral küzdő gyermekek oktatásának ügye is terítékre került.

Gimnáziumi keretszámok - még nem biztos, hogy lesznek

Schmuck Erzsébet, az LMP képviselője azt a valós veszéllyel fenyegető kérdést tette fel, hogy csökkenhet-e a gimnáziumba felvehető diákok száma abban az esetben, ha kötelezővé teszi a kormány a gimnáziumi felvételit. A képviselő szerint a felvételi bevezetése azt jelenti, hogy központilag szabnák meg, hány diákot vehetnek fel az egyes intézménytípusokba.

Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára úgy válaszolt: a kormány nem tervez keretszámokat, mindenkinek a tudásán múlik majd, hogy bejut-e az intézménybe. De aztán azt is hozzátette: több útja is van annak, hogy valaki érettségit, majd felsőfokú végzettséget szerezzen.

Megdöntötték Newton második törvényét

A washingtoni egyetem professzoai világszintű felfedezést tettek. „A negatív tömeg az, amikor meglöksz valamint és az feléd indul el gyorsulva. Ez olyan, mintha a rubídium egy láthatatlan falnak ütközött volna." - magyarázta Michael Forbes a Washington Állami Egyetem társprofesszora. A 444 számolt be arról, hogy sikerült az amerikai egyetem fizikusainak létrehozniuk a negatív tömegű folyadékot.

Magatartási zavarral küzdő gyerekek

Kunhalmi Ágnes, az MSZP képviselője szerint drasztikusan romolhatnak a magatartási zavarral küzdő gyermekek lehetőségei, ha "sima" pedagógusok tarthatnának gyógypedagógiai foglalkozásokat. A tanárhiány problémáját szerinte a kormány okozta a pedagógusok kényszernyugdíjazásával.

Rétvári Bence erre azt a választ adta, hogy 1300-zal nőtt a gyógypedagógusok száma az elmúlt években. Szernite a módosítás nem azokra a gyermekekre vonatkozik, akikről a képviselő beszélt, és nem általánosan, csupán egyes tárgyak esetében engedné meg gyógypedagógiai képzettség nélküliek alkalmazását.