Állami tankönyvek? Pályázzatok borítóval Közoktatás
MTI

Állami tankönyvek? Pályázzatok borítóval

Tervezz tankönyvborítót! címmel hirdet pályázatot diákoknak és hallgatóknak az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), az új, állami fejlesztésű, kísérleti tankönyvekhez.

Az OFI három kategóriában várja a pályamunkákat: az első osztályosok olvasókönyvére, az 5. osztályosok matematika tankönyvére és a 9. osztályosok kiadványára. A pályázaton diákok és hallgatói jogviszonnyal rendelkezők vehetnek részt, a borítóterveket pdf formátumban a [email protected] e-mail címre várják.

Egy pályázó egy kategóriában legfeljebb két pályamunkát adhat be. A terveket augusztus 31-én éjfélig várják, az eredményhirdetés szeptember 5-én lesz. Mindhárom kategóriában egy-egy győztest hirdetnek ki, a győzteseket táblagépekkel díjazzák. Minden kategóriában két-két különdíjat is kiadnak, a különdíjasok 20 ezer forintos könyvutalványban részesülnek. A pályázatról bővebb információk a facebook.hu/ofi.hu oldalon találhatók.

Szeptembertől az 1-2., 5-6. és 9-10. évfolyamon, 1501 iskolában tanítanak majd az új kerettantervekhez illeszkedő kísérleti tankönyvekből, amelyet az OFI fejlesztett az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából. A kötetek - amelyeket többen keményen bíráltak - online is elérhetőek. A részleteket itt találjátok, arról pedig, hogy mit gondolnak az olvasók az új tankönyvekről, itt olvashattok A 2014/2015-ös tanév legfontosabb, diákokat érintő változásairól itt olvashattok. 

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.