Nyelvi és zenei képzésre pályázhatnak a hátrányos helyzetű roma diákok Közoktatás
MTI

Nyelvi és zenei képzésre pályázhatnak a hátrányos helyzetű roma diákok

A zene felemel címmel hirdet tanulmányi ösztöndíjprogramot a Snétberger Alapítvány.

Snétberger Ferenc és zenekarának koncertje

A zene felemel címmel hirdet tanulmányi ösztöndíjprogramot a Snétberger Alapítvány. Az ösztöndíj célja, hogy egy speciális nevelési-oktatási programmal egészítse ki a központ zenei képzését, illetve annak támogatása, hogy a hátrányos helyzetű roma diákok sikeresen befejezzék iskolai tanulmányaikat, továbbtanuljanak, vagy önálló pályát kezdjenek.

Olyan 12-18 év közötti, zeneileg tehetséges, de hátrányos helyzetű, társadalmi kirekesztettségben és szegénységben élő, elsősorban roma diákok pályázhatnak, akik zenei képességeikre építve képzelik el a jövőjüket.

Az ösztöndíjat természetbeni juttatásként, kétszer 12 hónapig folyósítják. Az 50+50 ösztöndíjas az éves ciklus alatt részt vehet három, egyenként 3-3, illetve 6 hetes intenzív bentlakásos táborban Felsőörsön, illetve 25 hétvégi kurzuson, Budapesten. A program tartalmaz készségfejlesztő órákat és előadásokat, angol/német nyelvi kurzust, és pályaorientációs tréninget. Ezeket keretbe fogja a 12 hónapos mentori kísérés. A tanulmányi elemeket rendszeres nyilvános fellépések, és szabadidős-kulturális programok egészítik ki. További részletek az alapítvány honlapján találtok.

Hogyan kaphattok három éven keresztül havi 10 ezer forintot rászoruló hallgatóként vagy végzős középiskolásként? A Bursa Hungaricáról itt olvashattok.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.