2013. február. 16. 13:00 MTI Utolsó frissítés: 2013. február. 16. 11:25 Közoktatás

Newtoni tragédia: posztumusz kitüntetést kapott az iskola hat nevelője

Barack Obama amerikai elnök pénteken posztumusz kitüntette a newtowni iskola hat lelőtt alkalmazottját.

Barack Obama amerikai elnök pénteken posztumusz kitüntette a newtowni iskola hat lelőtt alkalmazottját. Tavaly december 14-én a Connecticut állambeli Newtown Sandy Hook iskolájában egy fegyveres 26 embert, köztük 20 első osztályos tanulót ölt meg, miután a saját anyjával is végzett.

A tragédia nyomán Obama elnök és a Demokrata Párt kezdeményezte, hogy a fegyveres erőszak visszaszorítása érdekében szigorítsák a lőfegyverhez jutásra vonatkozó szabályozást. Közben több államban ingyenes lövésztanfolyamokat szerveznek a tanároknak: erről itt olvashattok.

 Az elnök az általa polgári személyeknek adható második legmagasabb elismeréssel, az Elnöki Állampolgári Éremmel tüntette ki a hat newtowni nevelőt. Felidézte, hogy mindannyian akkor vesztették életüket, amikor megpróbálták megvédeni "a legártatlanabbakat és a legvédtelenebbeket közöttünk". Obama december 14-ét nevezte elnöksége legrosszabb napjának.

Az elnök Dawn Hochsprung igazgatónőt, Mary Sherlach iskolai pszichológust, valamint Rachel D'Avino, Lauren Rousseau, Anne Marie Murphy és Victoria Soto tanárnőt tüntette ki az éremmel.

A pénteki szertartáson Obama elnök további 12 embert részesített ugyanebben a kitüntetésben, akik egyebek között a gyereknevelésben, a melegek jogainak és a bevándorlók védelmében, a veteránok és a mozgássérült nők segítésében szereztek érdemeket.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.