Nem rúgná ki az igazgató a kislányokat levetkőztető tanárokat Közoktatás
Eduline

Nem rúgná ki az igazgató a kislányokat levetkőztető tanárokat

Az igazgató szerint a történteknek semmi közük a szexualitáshoz, a tanárok hibáztak, de nem javasolja az eltávolításukat. A Klik továbbképzésre küldi a pedagógusokat.

Mint tegnap mi is beszámoltunk róla, egy dömsödi iskolában húsz 2-3. osztályos kislánynak kellett letolnia a bugyiját három tanárnő és egy takarítónő előtt, hogy így „vizsgálják meg”, melyikük végezte a dolgát a vécécsésze mellé.

A Bors azóta megszólaltatta az érintett iskola igazgatóját, aki cáfolta, hogy hármasával vitték őket az osztályterembe, szerinte mindig csak egy diák tartózkodott benn, miközben le kellett tolnia a bugyiját a négy felnőtt előtt.

Az intézményvezető elismerte, kollégái „rossz döntést hoztak”. „Meghallgattam a pedagógusokat és a takarítónőt is, felvettem a kapcsolatot a helyi gyermekjóléti és családsegítő szolgálattal, az érintett tanerőket szóbeli elmarasztalásban részesítettem, a történtekről értesítettem a Kliket is. Az ő kezükben van a végső döntés, én nem javaslom a pedagógusok eltávolítását. Szeretném leszögezni: a történteknek semmi közük nincs a szexualitáshoz. Felvettük a kapcsolatot iskolai szakpszichológussal, amelyik család igényli, annak segítséget nyújtunk a történtek feldolgozásában” – mondta.

A Klik tegnap közleményt adott ki az esetről, melyben a következőket írják: „A pedagógusok a közalkalmazotti jogviszonyból származó kötelesség vétkes megszegését követték el. Tettük nem volt szándékos, azért tették, mert tartottak a fertőzésveszélytől, és a további eseteket szerették volna megakadályozni. Tettüket megbánták, többszörösen bocsánatot kértek, amit a szülők elfogadtak. A pedagógusok elmarasztalása megtörtént, írásbeli megrovást kaptak. A technikai dolgozó szerződése július 1-jén lejár, nem hosszabítják meg. A gyermekeknek pszichológiai segítséget adnak, míg a tanárokat továbbkép­zésen frissítik fel a gyermekvédelmi és gyermekjogi ismereteiket.”

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.