Nem a szegény gyerekekből lesznek a jó tanulók: erre mutat rá idén is a mai teszt Közoktatás
eduline/mti

Nem a szegény gyerekekből lesznek a jó tanulók: erre mutat rá idén is a mai teszt

Az anyagi és a kulturális háttér nagyon erős hatással van az iskolai teljesítményre - közölte az Oktatási Hivatal főosztályvezetője az M1-en ma délelőtt. Azt is elmondta, ez nem változik meg egyhamar.

Pongrácz László ezt az országos kompetenciaméréssel kapcsolatban mondta, amelyet szerdán tartanak szinte az összes iskolában. A vizsgálat több mint 266 ezer tanuló bevonásával zajlik, azon a hatodik, a nyolcadik és a tizedik évfolyam diákjai vesznek részt.

A főosztályvezető kiemelte a tanulói háttérkérdőív fontosságát, amellyel - anonim módon - feltérképezik a diákok szociokulturális körülményeit, hogy ennek alapján is összehasonlíthassák a teljesítményüket.

Kapcsolódó cikkek

A tanároknak nem kellenek a kísérleti tankönyvek

Az általános iskolások terhelése csökkenhet

260 ezer diák írt ma kopetencia-tesztet

Pongrácz László elmondta, hogy az Oktatási Hivatalnak nincsenek államilag meghatározott feladatai az eredmények javítására, az ő dolguk az, hogy a felméréssel tükröt tartsanak az iskoláknak. Kifejtette, hogy az elmúlt években nem változott érdemben az átlagos kompetencia, ehhez ugyanis alapvető reformoknak kellene bekövetkezniük az oktatásban, és azok eredménye is csupán hosszabb idő elteltével jelenne meg a vizsgálatban.

Nagy meglepetést egyébként nem okozhatnak Pongrácz szavai, a tanárlázadások alatt is visszatérő téma volt, hogy bár a Klik a különbségeket akarta csökkenteni a diákok között, ez legfeljebb úgy sikerült, hogy a tehetősebb iskolákat is visszahúzták.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.