Komoly változás, mostantól sertéshúsmentes ételeket is biztosítani kell a menzán Közoktatás
Eduline

Komoly változás, mostantól sertéshúsmentes ételeket is biztosítani kell a menzán

A francia bíróság döntött: az iskoláknak alternatív menüt kell biztosítaniuk azoknak a muszlim és zsidó diákoknak, akik nem esznek disznóhúst - írta meg korábban a Guardian.

A döntést azután hozták meg, hogy a Chalon-sur-Saône nevű település helyi jobboldali önkormányzata beszüntette a menüválasztást. Végül a dijoni bíróság nem vallási, hanem emberi jogi szempontok alapján döntött úgy, hogy a franciaországi iskolai menzáknak sertéshúsmentes ételt is biztosítaniuk kell a gyerekeknek - írja a 444.hu.

A bíró úgy nyilatkozott, hogy ebben a kérdésben ő nem foglalkozott az ügy vallási részével, csupán azért döntött így, mert ezzel a lépéssel sok muszlim gyerek ebéd nélkül, éhesen kénytelen hazamenni. Ha a helyzet nem változik, abban az esetben a kormány „nem tartja tiszteletben a gyermekek jogairól szóló nemzetközi egyezmény szellemét”, ez pedig „nem áll a gyermekek érdekében”.

Két hétig hideg ebédet kapnak a diákok, mert nem készült el az ebédlő

Két hétig hideg ebédet kapnak szeptemberben a budakalászi Szentistvántelepi Általános Iskolába járó diákok, mert nem készül el időben az a konténer, ahová ideiglenesen az ebédlő kerül - hangzott el az RTL Híradóban. Az RTL Híradó riportjából kiderül: a gyerekek három éve konténerekben tanulnak, mert nincs elég hely az iskolában.

 Természetesen a Chalon-sur-Saône tisztviselői azt mondták, hogy fellebbeznek a határozat ellen. Gilles Platret, Chalon-sur-Saône polgármester közölte, azzal, hogy a hogy a gyerekek mind együtt és mindig ugyanazt az ételt ették, a szeparatizmus és a diszkrimináció ellen léptek fel.

(Guardian)

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.