A diák tanulmányi átlaga, illetve a szorgalom, valamint az irodalom és nyelvtan osztályzata alapján külön-külön...
A diák tanulmányi átlaga, illetve a szorgalom, valamint az irodalom és nyelvtan osztályzata alapján külön-külön jobban meg tudjuk jósolni matematika osztályzatát, mint a matematikatudása alapján - olvasható az OktpolCafé legfrissebb elemzésében.
Kétségtelen, hogy kellő szorgalom nélkül nem lesz kellő matematika-tudás/kompetencia. Így meglehet, hogy egy majdani magasabb teljesítményt remélnek a pedagógusok a szerényebb teljesítményű tanítványaiktól. Ezt a fajta pedagógiai optimizmust azonban a tanítvány magatartására – még egy erős összefüggés – kivetíteni aligha lehet. A diákok jó vagy rossz magatartását láthatólag a matematikai osztályzatban jutalmazzák vagy büntetik a matematikatanárok, noha ennek közvetlen hatása aligha lehet a teljesítményre matematikából. A rossz magatartású diáknak lehet ugyan jó matematikai tudása/kompetenciája, de az a tény nem jelenik meg a tantárgy osztályzatában. A teljes posztot az OktpolCafén olvashatjátok el.