Milyen tankönyvekből tanulnak szeptembertől a diákok? Közoktatás
Eduline

Milyen tankönyvekből tanulnak szeptembertől a diákok?

Tizenötmilliárdos piacot húzott ki a decemberben elfogadott tankönyvtörvény a kiadók alól, amelyek már csak abban...

Tizenötmilliárdos piacot húzott ki a decemberben elfogadott tankönyvtörvény a kiadók alól, amelyek már csak abban bízhatnak, hogy felhasználási jogaikat el tudják adni az államnak - írja a Figyelő.

A tankönyvek jóváhagyását, a rendelés szabályait tartalmazó miniszteri rendeletre még mindig várni kell, a szakmának nincsenek ezzel kapcsolatos információi. Azt sem tudják, milyen szabályok vonatkoznak majd a 2014/2015-ös tanév tankönyvellárására.

Az optimistább vélemények szerint még legalább két évig egy eddigi szereplőnek sem kell bezárnia, a régi kötetekre is szükség lesz. Noha a törvény alapján az első-második, az ötödik-hatodik, valamint a kilencedik-tizedik évfolyamokon már csak állami fejlesztésű vagy miniszteri pályázaton kiválasztott kiadványt rendelhetnek az iskolák, elvileg március végéig.

Fizikai képtelenség, hogy az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet már az idén vadonatúj könyvekkel tudjon előállni, így kötelezettségeinek csak úgy tehet eleget, ha az a már bevált kiadványok szerzői jogait vásárolja fel - erre utalhat a tankönyvjegyzék gyors feltöltése is. Akinek sikerül túladnia a szerzői jogokon, legalább befektetései egy részét viszontláthatja, és nem kell üres kézzel elkullognia. Állítólag január végéig az összes nagy kiadóval leülnek majd tárgyalni a kormányzat képviselői.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.