2011. november. 25. 06:48 Eduline Utolsó frissítés: 2011. november. 24. 17:15 Közoktatás

Milyen iskolai bútorról álmodnak a diákok?

Asztalokat, padokat, szekrényeket és székeket terveztek az egyik New York-i általános iskola nyolcadikos diákjai az...

Asztalokat, padokat, szekrényeket és székeket terveztek az egyik New York-i általános iskola nyolcadikos diákjai az Aruliden dizájncégnek - adta hírül a Huffington Post.

Az akció – amely a „Tools at Schools”, vagyis az „Eszközök az iskolában” nevet viseli – az Aruliden munkatársainak ötlete volt, akik a The School at Columbia University diákjaival együttműködve olyan iskolai bútorokat szerettek volna tervezni, amelyek jobban megfelelnek a tizenévesek elvárásainak.

„Az is fontos cél volt, hogy megtanítsuk a tervezés folyamatát a tanulóknak” – mondta Rinat Aruh, a cég egyik alapítója. A program során negyvennégy nyolcadikos diák dolgozott együtt: megtervezték, lerajzolták, megépítették a bútorokat, majd kiállítást rendeztek.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.