Milyen egy hétig Facebook, mobil és televízió nélkül? Közoktatás
Eduline

Milyen egy hétig Facebook, mobil és televízió nélkül?

Egy bolognai gimnázium diákjainak sikerült hét napot televízió, internet, mobiltelefon nélkül kibírni.

Egy bolognai gimnázium diákjainak sikerült hét napot televízió, internet, mobiltelefon nélkül kibírni. Ígéretük szerint az új évben is hetente egy napot töltenek a modern technológia eszközei nélkül.

A Righi gimnázium irodalomtanárának, Matilde Marescának volt az ötlete, hogy tanulóit rávegye, próbálják ki, milyen is sms, iPod, videojáték és a Facebook-profil frissítése nélkül élni. Aki akart, önként csatlakozhatott, és senki nem ellenőrizte a másikat. 

A gimnazisták beszámolója szerint csak az első-második nap volt nehéz. "Hirtelen nem tudtam, mit csináljak számítógép nélkül" - mondta el Jacopo, aki úgy fogalmazott, meglepetéssel fedezte fel, hogy más is van a világon. Volt, aki elment sportolni, volt, aki barátaival találkozott, más elővette a régi vezetékes telefont vagy bekapcsolta az elemes rádiót, és azt hallgatta.

"Gyorsabban írtam meg a leckét, több időm volt magamra, mégsem unatkoztam" - tette hozzá Caterina. Azt is bevallotta, nem volt könnyű, gyakran esett kísértésbe, de meg akarta mutatni szüleinek, hogy néhány napig képes mobiltelefon nélkül is élni. A bolognai osztály nem akarja elfelejteni a "technológiától való szabadság" érzését, 2012-ben az egész gimnáziumot be akarja vonni a "kütyük nélküli világba" legalább egyszer egy héten - írta a La Repubblica.

Rendszerszintű beavatkozásra készülnek a magyar közoktatásban? Interjú Miklós Györggyel Közoktatás Kurucz Tünde

Rendszerszintű beavatkozásra készülnek a magyar közoktatásban? Interjú Miklós Györggyel

Szűk két héttel azután, hogy a kormány a KRÉTA-ban arról kezdte kérdezni a szülőket, hogy figyelembe vennék-e, ha készülne egy központi rangsor a gimnáziumokról és az általános iskolákról és beszámítana a kompetenciamérés eredménye a gimnáziumi felvételibe, a Fideszhez rengeteg szálon kötődő MCC már össze is állította a 100 legjobb gimnázium listáját. Hogy szülői szemszögből miért lehet aggasztó, hogy ha a kompetenciamérésnek tétje is van és milyen következménnyel járhat az iskolák rangsorolása, arról Miklós Györggyel, a Szülői Hang közösség egyik alapítójával beszélgettünk.