Mennyire általános az általános iskola? Közoktatás
Eduline

Mennyire általános az általános iskola?

A napokban jelentek meg a 2011-es TIMSS és PIRLS mérések jelentései.

A napokban jelentek meg a 2011-es TIMSS és PIRLS mérések jelentései. Mint minden nagyobb nemzetközi tanulói teljesítménymérés, ezek a jelentések is igazi kincsesbányák azok számára, akik a magyar közoktatás teljesítményét nemzetközi összehasonlítás segítségével szeretnék megítélni - olvasható az Oktpolcafén. 

A most megjelent adatok kihagyhatatlan lehetőséget biztosítanak arra, hogy egy oktatáspolitikai szempontból rettenetesen fontos kérdésre keressünk választ: mennyire képesek a magyar általános iskolák egyenletes eredményességgel, nem kiugróan nagy teljesítménykülönbségeket produkáló módon működni? Az általános iskoláink neve azt sugallja, hogy azok „komprehenzív” iskolák, melyek együtt nevelik a különböző képességű, adottságú és hátterű gyermekeket, ezért nagyjából azonos szintű tanulási eredményekhez juttatják őket. Jól tudjuk természetesen, hogy ez nem így van, az általános iskolás tanulók teljesítményében kimutatható egyenlőtlenségek nemzetközi összehasonlításban viszont elég pontosan megmutatják, hogy mennyire nincs így. A teljes posztot az Oktpolcafén olvashatjátok el.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.