Tömegesen hagyják ott az állásukat az iskolaigazgatók Közoktatás
Eduline

Tömegesen hagyják ott az állásukat az iskolaigazgatók

Egyre több általános iskola marad igazgató nélkül Nagy-Britanniában, a betöltetlen álláshelyekre ugyanis alig van...

Egyre több általános iskola marad igazgató nélkül Nagy-Britanniában, a betöltetlen álláshelyekre ugyanis alig van jelentkező. Oktatási szakértők szerint egyre aggasztóbb a helyzet: az igazgatói állást hirdető iskolák negyedének az elmúlt egy évben nem sikerült vezetőt találni – számolt be a Daily Mail.

A tanárok azért ódzkodnak a vezetői széktől, mert igazgatóként magasabb óraszámban kellene dolgozniuk, és egészen más feladatokat kellene ellátniuk, mint gyakorló pedagógusként.

„Romlanak a munkakörülmények, egyre gyakoribbak például az iskolai verekedések. Emellett a fizetés reálértéke is csökken” – magyarázta Russell Hobby, a brit iskolaigazgatók szövetségének főtitkára, miért nem vonzó a tanári pálya a diákok számára. Hobby szerint az oktatás színvonalának romlásához vezethet, ha továbbra is iskolák százai kényszerülnek arra, hogy vezető nélkül működjenek. Itthon nem az igazgatók, hanem a fizikatanárok tűnnek el az iskolákból – összefoglalónkat itt olvashatod.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.