Mendrey: A manupuláció a kormány érdeke Közoktatás
Eduline

Mendrey: A manupuláció a kormány érdeke

A PDSZ elnöke közleményben utasította vissza Lázár János szavait, aki szerint a pedagógusok a gyerekekkel zsarolják a kormányt. Szerinte a kormány a gyenge oktatással közvetve azt éri el, hogy társadalmilag kevésbé aktív, manipulálható fiatalok lépnek az életbe, akik a kormánytól függenek.

Maga is érti és látja családapaként, hogy milyen problémákkal küzdenek a pedagógusok - mondta Lázár János a csütörtöki Kormányinfón. Egyben felszólította a pedagógus szakszervezeteket, hogy érdekeik érvényesítése céljából ne a gyerekekkel zsarolják a kormányt.
Mendrey László, a PDSZ elnöke közleményben reagált Lázár szavaira, aki a politika iskolákba való beviteléről is beszélt a "zsarolás" kapcsán. A szakszervezeti vezető szerint "az alacsony iskolai végzettség csekély társadalmi aktivitással jár, s az ilyen választópolgár könnyen manipulálható." Mendrey szerint a kormány rendszere „eldobható szakmunkásokat” képez, akik "kiszolgáltatottjai a hatalomnak", ami "kizárólag az aktuális kormányzó politika érdeke".
Lázár értetlenségét a közoktatás és a tiltakozás kapcsán "politikusi farkasvakságnak" nevezte Mendrey.
"Ha nem érti, hogy az – ismét 17mrd-os (rekord) adóssággal küzdő KLIK nem hibajelzés, hanem maga a hiba, akkor nem felelősen gondolkodó politikus, hanem kritikátlan kiszolgáló."
- tette hozzá. A közlemény szerint céljuk a tankönyvek liberalizációja, ám az nem a tankönyvlobbi, hanem az oktatás érdekét szolgálja.
Mendrey megítélése szerint  Lázár János "kiváló képességű, jól képzett politikus".
Ha kell, ígér, ha kell (be)hízeleg, ha kell felvilágosult és közvetlen… s ha kell, akkor manipulál, félretájékoztat, fenyeget. Ahogy ezt teszi hetek óta.
- zárul a közlemény.
"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.