Megvan, mitől lett rosszul több mint háromszáz szombathelyi diák Közoktatás
MTI

Megvan, mitől lett rosszul több mint háromszáz szombathelyi diák

A laboratóriumi vizsgálatok eredményei szerint calici vírus okozta a négy szombathelyi iskola diákjainak fertőzését, amely gyomor- és bélrendszeri panaszokat okozott - tájékoztatta Stánitz Éva megyei tisztifőorvos az MTI-t.

Képünk illusztráció

A közleményben emlékeztettek: múlt csütörtöktől 338 diák betegedett meg, két tanuló került kórházba enyhe kiszáradási tünetekkel. A járványügyi vizsgálat során laboratóriumba küldött, 115 beteg székletmintái közül eddig 32-ben mutattaák ki a calici vírust, 41 mintát még vizsgálnak.

Szombathelyen csütörtökön négy általános iskolából 250 diák megbetegedését jelezték, másnapra a betegek száma meghaladta a 300-at, közöttük sajtóértesülések szerint ekkor már nemcsak diákok, hanem iskolai dolgozók és diákok családtagjai is voltak.

Az eset miatt vizsgálatot folytat a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal is. Korábban közölték: mintákat vettek az érintett főzőkonyhán készített ételekből, a felhasznált alapanyagokból, tisztító- és fertőtlenítőszerekből. A Vas Megyei Kormányhivatal szerdai tájékoztatása szerint a minták laboratóriumi vizsgálata még tart, az eredményről később tájékoztatnak.

Négy szombathelyi iskola 250 diákja lett rosszul

Négy szombathelyi általános iskolában mintegy 250 diák kapott el hányással és hasmenéssel járó betegséget, a Vas Megyei Kormányhivatal vizsgálatot indított - közölte Stánitz Éva megyei tiszti főorvos csütörtökön. A tankerület tudomása szerint az érintett intézmények nem jeleztek rendkívüli tanítási szünetet.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.