A Munkástanácsok Országos Szövetsége a pedagógusok munkaterhelésének átfogó vizsgálatát kezdeményezi, a szakszervezet...

Mennyit dolgoznak a magyar tanárok?
A Munkástanácsok Országos Szövetsége a pedagógusok munkaterhelésének átfogó vizsgálatát kezdeményezi, a szakszervezet hétfői közleményében támogatta a pedagógus-életpályamodell bevezetését.
A Munkástanácsok állásfoglalásában kiemelte: fontosnak tartják, hogy a bérezési rendszer átalakítása az alapbér mellett mindenképpen a teljesítményarányos szempontok felé induljon el, az elvégzett többletfeladatokat honorálja megfelelő és arányos pótlékok kialakításával.
Mint írták, a pedagógus életpályamodell bevezetése a bérek rendezésével kellőképpen megmozdíthatja a munkaerőpiacot, és növelheti a pedagóguspálya vonzerejét azáltal is, hogy objektív minőség-ellenőrzési rendszert vezet be. Ennek azonban tekintettel kell lennie a pedagógusok és a szülők szempontjaira is. Ezért szorgalmazzák azt, hogy az életpályamodell (és a hozzá szorosan kapcsolódó bérfejlesztés) minél hamarabb, de legkésőbb az eredeti elképzeléseknek megfelelően kerüljön bevezetésre, egyidejűleg az oktatási kormányzattal egyeztetni kívánnak a minősítési rendszer folyamatban lévő kialakításáról.
Az oktatás jövője érdekében olyan pedagógusképzési rendszert kell kialakítani, ami a legjobban felkészült fiatalokat vonzza, ezért helyeselik, hogy az új felsőoktatási törvény és a pedagógusképzésről szóló rendelet kimondja az osztatlan tanárképzés megszervezését, kijavítva ezzel a bolognai rendszer hazai megvalósításával összefüggő anomáliákat - emelték ki.
Sajnálják ugyankor, hogy a változások bevezetését közvetlenül nem előzte meg a pedagógusok munkaterhelésének átfogó vizsgálata, amit elengedhetetlennek tartanak mind a sikeres bevezetés, mind pedig a változások hatásainak későbbi értékelhetősége szempontjából - áll a közleményben.