Hosszabb tanítási napok: ez a megoldás? Közoktatás
Eduline

Hosszabb tanítási napok: ez a megoldás?

Reggel háromnegyed nyolctól este hatig tart a tanítás egy angliai magániskolában, a diákok délutánonként főzhetnek...

Reggel háromnegyed nyolctól este hatig tart a tanítás egy angliai magániskolában, a diákok délutánonként főzhetnek, lovagolhatnak, utána pedig házit írnak és olvasnak - írja a Daily Mail. A Great Yarmouth Primary Academy korábban a kétszáz legrosszabb eredményt produkáló iskola között volt az országos teszteken.

Az intézményben 2012 szeptemberében vezették be az egész napos oktatást. Az iskolába alacsony jövedelmű szülők gyermekei járnak, nekik az egész napos iskola megadja ugyanazokat a lehetőségeket, amelyeket a gazdagabb családok saját zsebből is tudnak finanszírozni. A szülők dolgát is megkönnyíti az, hogy a munkaidő végéig bent maradhat a gyermekük az iskolában - mondja az igazgató, Bill Holledge. Az Egyesült Államokban is a teljesítmény növelése maitt vezetnek be hosszabb tanítási időt: itt találjátok a részleteket.

Az igazgató szerint szerint a teljesítményre már most jó hatással van a változás, a dráma- és táncóráknak köszönhetően például magabiztosabbak lettek a diákok. A délutáni foglalkozásokat asszisztensek felügyelik, plusz fizetésért.

Nem mindenki rajong a meghosszabbított tanítási napért, bár az nem kötelező. Százan petíciót írtak az új rendszer ellen, tizenhárom diákot pedig kivettek az iskolából a változtatás miatt. Úgy gondolták, a hosszú tanítási nap kifárasztja a gyerekeket, és nem marad idő a családi együttlétre.
Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.