A következő tanévtől a tanárok korrepetálják majd délutánonként a gyengén teljesítő diákokat öt amerikai államban:...
A kezdeményezés állami és szövetségi támogatásból, illetve a Ford Alapítvány évi három millió dolláros adományából valósul meg, a civil szférából pedig a National Center on Time and Learning fogja koordinálni. Az alapítvány elnöke elmondta: céljuk egy olyan „tanulónap” kialakítása, amely alkalmazkodik a gyerekek és a dolgozó szülők igényeihez. Nem mindenki biztos azonban a vállalkozás sikerében: van, aki amiatt aggódik, hogy csak a hagyományos oktatás fog tovább tartani, mások pedig a fizetéseket szeretnék minél előbb hozzáigazítani az elvárásokhoz.
A döntés harmincöt iskolát és 17 500 diákot érint Colorado, Connecticut, Massachusetts, New York és Tennessee államban. Az utóbbi időben már több mint 1000 iskola döntött ugyanígy, a következő három évben pedig további negyven iskola fogja meghosszabítani a tanítási időt.