A kilencedikesek harmada iszik, dohányzik Közoktatás
MTI

A kilencedikesek harmada iszik, dohányzik

A kilencedikesek már több mint fele túl van az első szál cigin, harmaduk az elmúlt egy hónapban valamilyen rendszerességgel dohányzott - derül ki a Nemzeti Egészségfejlesztési Intézet felméréséből.

Felmérést végzett a Nemzeti Egészségfejlesztési Intézet a felnőtt és gyermek lakosság körében az egészséggel kapcsolatos ismeretekről.

Az ötödik, hetedik és kilencedik osztályos diákok válaszából az derült ki, hogy nagyjából minden második tizenéves naponta fogyaszt koffeintartalmú italt, egyharmaduk pedig chipset, édességet vagy gyorséttermi ételt.

Török Krisztina, az intézet főigazgatója a keddi sajtótájékoztatón elmondta: fiatal korosztály táplálkozási szokása szorosan összefügg a családi mintával, a szülői modellel és a közösen eltöltött idő arányával. A dohányzó kilencedikesek közel 80 százalékának van dohányzó családtagja, a nemdohányzóknál ez az arány kedvezőbb (55 százalék). A dohányos fiatalok 10 százaléka gondolja azt, hogy a "dohányzás menő".

Az alkoholfogyasztást vizsgálva az ötödik osztályosok 22, a hetedikesek 44, a kilencedik osztályosok 79 százaléka mondta azt, hogy ivott valaha egy-két kortynál több szeszes italt. A kilencedikesek közel harmada legalább egyszer volt már részeg az elmúlt harminc napban, ennek a csoportnak csaknem fele, 41 százalék vélekedik úgy, hogy az alkohol segít ellazulni, felszabadulttá tesz. Túl sok alkohol, kínos hívások? Két alkalmazás, amelyek nélkül ne induljatok bulizni, és tizenkét másik fesztiválozáshoz.

A diákok élettel kapcsolatos elégedettségéről elmondható, hogy minél több minőségi időt töltenek a szüleikkel, annál elégedettebbek az életükkel. A 7. és 9. osztályosok a három legfontosabb életcélnak a karriert, a szerelmet és az önmegvalósítást tartják.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.