Egyre több család követi a "tigrisanyákat" - pedig nem is működik a módszer Közoktatás
Eduline

Egyre több család követi a "tigrisanyákat" - pedig nem is működik a módszer

Jobban teljesítenek a diákok az iskolában, ha tisztában vannak azzal, hogy a kudarc és az újrakezdés teljesen...

Jobban teljesítenek a diákok az iskolában, ha tisztában vannak azzal, hogy a kudarc és az újrakezdés teljesen természetes velejárója a tanulmányaiknak – derül ki egy frissen megjelent francia tanulmányból. Frederique Autin, a University of Poitiers kutatója azt találta, hogy azok a gyerekek, akik nem rettegtek a sikeretelenségtől és a rossz jegyektől, jobban teljesítettek az iskolai teszteken – számolt be a Daily Mail.

A „tigrisanyák” módszere ezért a professzor szerint könnyen a visszájára fordulhat. Ezek a keménykezű szülők ugyanis maximalistát nevelnek a gyerekükből, akik nem hibázhatnak a feladataikban, és mindig mindenben a legjobbnak kell lenniük. A görcsös teljesítménykényszer azonban odáig vezethet, hogy a diákok képtelenek lesznek megbirkózni a tananyaggal.

„A szülőknek és a tanároknak – különösen az első időkben – a diák fejlődésére kellene helyezniük a hangsúlyt, ahelyett, hogy a jegyekben kifejezett tanulmányi eredményeket kérik számon a gyerekektől és egymástól” – véli a francia kutató. A tigrisanyák drasztikus módszereiről itt olvashatsz bővebben.

Így szervezték át a gólyatáborokat a BME-n Felsőoktatás Kurucz Tünde

Így szervezték át a gólyatáborokat a BME-n

Mentálhigiénés szakember, választási lehetőség és „semmi sem kötelező” – a Műegyetemen az elmúlt év során változtattak a gólyatáborokon. A tavalyi vizsgálat eredményéről, az átszervezésekről és a pótfelvételiről Bihari Péterrel, a BME oktatási rektorhelyettesével és Lévai Imrével, az egyetem hallgatói képviseletének elnökével beszélgettünk.