Egyre több család követi a "tigrisanyákat" - pedig nem is működik a módszer Közoktatás
Eduline

Egyre több család követi a "tigrisanyákat" - pedig nem is működik a módszer

Jobban teljesítenek a diákok az iskolában, ha tisztában vannak azzal, hogy a kudarc és az újrakezdés teljesen...

Jobban teljesítenek a diákok az iskolában, ha tisztában vannak azzal, hogy a kudarc és az újrakezdés teljesen természetes velejárója a tanulmányaiknak – derül ki egy frissen megjelent francia tanulmányból. Frederique Autin, a University of Poitiers kutatója azt találta, hogy azok a gyerekek, akik nem rettegtek a sikeretelenségtől és a rossz jegyektől, jobban teljesítettek az iskolai teszteken – számolt be a Daily Mail.

A „tigrisanyák” módszere ezért a professzor szerint könnyen a visszájára fordulhat. Ezek a keménykezű szülők ugyanis maximalistát nevelnek a gyerekükből, akik nem hibázhatnak a feladataikban, és mindig mindenben a legjobbnak kell lenniük. A görcsös teljesítménykényszer azonban odáig vezethet, hogy a diákok képtelenek lesznek megbirkózni a tananyaggal.

„A szülőknek és a tanároknak – különösen az első időkben – a diák fejlődésére kellene helyezniük a hangsúlyt, ahelyett, hogy a jegyekben kifejezett tanulmányi eredményeket kérik számon a gyerekektől és egymástól” – véli a francia kutató. A tigrisanyák drasztikus módszereiről itt olvashatsz bővebben.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.