Még szorozni és osztani sem tud a brit diákok többsége Közoktatás
Eduline

Még szorozni és osztani sem tud a brit diákok többsége

A legtöbb diák az alapműveleteket sem képes elvégezni, vagyis nem tud osztani és szorozni, mire elvégzi a középiskolát.

A legtöbb diák az alapműveleteket sem képes elvégezni, vagyis nem tud osztani és szorozni, mire elvégzi a középiskolát. Mark Dawe, az egyik legnagyobb brit vizsgabizottság elnöke szerint egyre kevesebben képesek hasznosítani a megszerzett matematikatudást a mindennapi életben – írja a The Telegraph.

A szakember úgy véli, hogy a jelenlegi tananyag több sebből vérzik: nem tudja kielégíteni sem a kiugróan tehetséges, sem a gyengébben teljesítő tanulók igényeit. A 16 évesek csaknem fele a közepes szintet sem éri el az országos felméréseken. Mark Dawe szerint ezek a diákok „funkcionális matematikai analfabéták” lesznek – ahogyan a felnőttek körülbelül egynegyede ma sem boldogul a legalapvetőbb matematikai számításokkal.

„A legnagyobb gond, hogy minden tanárnak mást jelent a matematika, ezért mindenki másként tanítja, ami miatt a diákok különböző szintű felkészítést kapnak” – magyarázta Mark Dawe egy konferencián, hozzátéve, hogy az általa vezetett vizsgabizottság már nekilátott kidolgozni a hatékonyabb matematikaoktatás irányelveit. Egy 12 éves diák matematikatudásának viszont csodájára járnak az egyetemi professzorok – a kis zseniről itt olvashatsz bővebben.

Már csak egy hónap van a nyárból – hogyan segíthetünk a gyerekeknek visszarázódni az iskolai rutinba? Közoktatás Gál Luca

Már csak egy hónap van a nyárból – hogyan segíthetünk a gyerekeknek visszarázódni az iskolai rutinba?

Egy hónap maradt hátra a nyárból. Ez gyerekszemmel még rengeteg időnek tűnhet, azonban a szülőknél ilyenkor már felmerülhet a kérdés: mikor és hogyan érdemes visszaállni a megszokott iskolai hétköznapokhoz. Hogyan ne kelljen a gyerekkel túl nagy váltásnak megélni a nyári szünet végét? Budavári Eszter pedagógiai szakpszichológussal beszélgettünk.