Mától lehet megnézni, hány pontot értetek el a kompetenciamérésen Közoktatás
eduline/mti

Mától lehet megnézni, hány pontot értetek el a kompetenciamérésen

Nyilvánosak a tavalyi országos kompetenciamérés intézményi adatai, az országos jelentés néhány hét múlva készül el.

Nyilvánosak a tavalyi országos kompetenciamérés intézményi adatai, az országos jelentés néhány hét múlva készül el. Princzinger Péter, az Oktatási Hivatal (OH) elnöke szerdai budapesti sajtótájékoztatón kiemelte: az iskolajelentésben közölt adatok lehetővé teszik, hogy az iskola elemezze saját munkáját, elhelyezze teljesítményét a hozzá hasonló, vagy tőle különböző iskolákkal való összehasonlításban. A friss adatokat itt nézhetitek meg.

A tavalyi mérésben 2869 oktatási intézmény és 388 187 diák vett részt, a tanulók matematikai és szövegértési kompetenciáit vizsgálták. A tesztek célja az volt a 6., 8. és 10. évfolyamon, hogy felmérjék, a diákok mennyire tudják alkalmazni matematikai eszköztudásukat és szövegértési képességeiket tanulmányaik során, illetve a hétköznapokban.

A 4. évfolyamon is mértek, ott azt nézték, hogy bizonyos alapvető képességek, kérdések tekintetében az adott tanuló a korosztályára jellemző szinthez képest hol áll. A kompetenciamérések eredményei a szülőknek, iskoláknak, fenntartóknak és az oktatásirányításnak egyaránt visszajelzéssel szolgálhatnak.

Az intézményi adatok alapján országos jelentés készül, amelyet a szaktárca néhány héten belül hoz nyilvánosságra. A felmérés mintegy 400 millió forintba kerül, ez az összeg azonban ahhoz képest, hogy a közoktatásra egy évben csaknem 1200 milliárdot fordítanak, elenyésző összeg. Princzinger Péter kiemelte: az új közoktatási törvény változatlanul átvette a kompetenciamérés rendelkezéseit, és a program folytatódik a jövőben is. A 2011-es kompetenciamérésről szóló korábbi cikkünket itt olvashatjátok el.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.