Meglepő összefüggés: ettől függ, hogy ki szerez diplomát, és ki nem Közoktatás
Eduline

Meglepő összefüggés: ettől függ, hogy ki szerez diplomát, és ki nem

Amerikai kutatók rátaláltak arra a három génre, amely az iskolai teljesítményért felelős: eszerint előre meg lehetne...

Előre lehet tudni, ki szerez majd diplomát, és ki nem?

Amerikai kutatók rátaláltak arra a három génre, amely az iskolai teljesítményért felelős: eszerint előre meg lehetne jósolni, ki milyen eredménnyel érettségizik le, vagy jelentkezik-e főiskolára, egyetemre – írja a Huffington Post.

A több ezer amerikai bevonásával készült vizsgálat megállapította, hogy a DAT1, a DRD2 és a DRD4 nevű gének összessége felelős azokért az adottságokért, amelyek meghatározzák az iskolai eredményt.

„Ez nagyon fontos felfedezés, megtaláltuk a kapcsolatot a gének és az emberi teljesítmény között. A gyerekek fejlesztésének és oktatásának irányait alapjaiban változtathatja meg az eredmény” – jelentette ki Kevin Beaver, a tanulmány egyik szerzője.

A kutatók általános- és középiskolás diákok iskolai teljesítményét kezdték figyelni a kilencvenes évek közepén, és egészen 2008-ig, több mint tíz éven keresztül követték a pályájukat. A résztvevőktől DNS-mintát vettek, és több kérdőívet is ki kellett tölteniük.

A kutatók szerint természetesen az eredmény nem jelenti azt, hogy mindenkinek előre meg van írva a sorsa. A gének ugyan felerősíthetik az emberek egy-egy tulajdonságát, de ez nem törvényszerű. Mégis létezik a „velünk született tudás”? Összefoglalónkat itt olvashatod.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.