Ma érkezik a középiskolai felvételi eredménye: Majd mindenkit felvettek Közoktatás
Eduline

Ma érkezik a középiskolai felvételi eredménye: Majd mindenkit felvettek

A szakgimnáziumok szívják fel a legtöbb tanulót. De mit tehet az, akit sehova sem vettek fel?

Legkésőbb ma kapja meg mindenki az eredményét a középiskolai felvételiknek, tehát ma értesíthetik a jelentkezőket a középiskolák a felvételi eredményekről.

Ha valamiért nem jutottál be a középfokú oktatásba, a május 2-án kezdődő rendkívüli felvételi eljárási időszakra kell figyelni.

A rendkívüli szakaszban meg kell nézni, mely iskolák létszámát nem sikerült feltölteni, és oda egyénileg, közvetlenül az iskolával egyeztetve lehet jelentkezni. Ezen intézményeknek a listáját az Oktatási Hivatal fogja közzétenni.

 

Az OH adatai szerint 82 411 nyolcadik évfolyamos, 7 143 hatodik évfolyamos és 5 481 negyedik évfolyamos tanuló vett részt idén a középfokú felvételi eljárásban. Az idei általános felvételi eljárásban a nyolcadikos tanulók 97 százaléka (79 975 fő) felvételt nyert valamely középfokú oktatási intézménybe. A felvettek 77,4 százaléka (61 896 fő) az általuk megjelölt legelső helyre, 94,6 százalékuk pedig (75 690 fő) az első három helyen megjelölt terület egyikébe jutott be.

A felvettek 35 százaléka (27 964 fő) gimnáziumi, 38,7 százaléka (30 974 fő) szakgimnáziumi, 24,6 százaléka (19 662 fő) szakközépiskolai, 1,7 százaléka (1 375 fő) szakiskolai tanulmányi területen folytathatja tanulmányait.

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.